دانلود ترجمه مقاله پذیرش فین تک، شایستگی منابع انسانی و نوآوری در بخش بانکی
عنوان فارسی |
پذیرش فین تک (FinTech)، پتانسیل شایستگی منابع انسانی (HR)، نوآوری در خدمات و رشد شرکت در بخش بانکی |
عنوان انگلیسی |
FinTech adoption, HR competency potential, service innovation and firm growth in banking sector |
کلمات کلیدی : |
  شایستگی های منابع انسانی؛ پذیرش فناوری مالی (فین تک)؛ نوآوری در خدمات؛ رشد شرکت؛ بانک ها |
درسهای مرتبط | بانکداری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 76 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. دادهها و روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. نتیجهگیری
چکیده – این پژوهش به بررسی نقش نوآوری در خدمات به عنوان یک واسطه بین پذیرش فناوری مالی و رشد شرکت میپردازد. علاوه بر این، این مطالعه نقش شایستگی منابع انسانی در پذیرش فناوری مالی را نیز مورد کاوش قرار میدهد. پرسشنامههای نظرسنجی به شرکتکنندگان در این پژوهش داده شد که از یک روششناسی کمی استفاده کرده و بین پنجاه و پنج بانک ایالات متحده توزیع گردید. نمونهای متشکل از 311 پاسخ جمعآوری و با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM)، تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان میدهد که شایستگیهای منابع انسانی مانند خلق، انطباق (با تغییر)، تصمیمگیری برای اقدام و تفسیر تحلیل، تأثیر مثبتی بر پذیرش فناوری مالی دارد. این مطالعه همچنین کشف کرد که نوآوری در خدمات به رشد شرکت کمک میکند. یافتهها، تأثیر شایستگیهای منابع انسانی بر پذیرش فناوری مالی در بانکها را تأیید نمود. این مطالعه پیشنهاد میکند که شیوههای مؤثر منابع انسانی برای توسعه شایستگیهای کارکنان اجرا شود. عملکرد کارکنان را میتوان بهینه کرد تا بر نوآوری در خدمات و رشد کسبوکار تأثیر بگذارد، که این امر پذیرش فناوری مالی را ترویج میکند. این پژوهش با ارائه شواهدی از نقش واسطهای بین پذیرش فناوری مالی و رشد شرکت، به پیکره دانش موجود میافزاید. مقدمه: طی چند سال گذشته، صنعت خدمات مالی بر پذیرش فناوری مالی به عنوان یک رویکرد استراتژیک متمرکز شده است. به همین دلیل، بخش خدمات مالی در تلاش است تا مناسبترین پتانسیلهای شایستگی منابع انسانی را شناسایی کند که میتواند منجر به پذیرش فناوری مالی شود [1]. در این حوزه، پتانسیل شایستگی به عنوان یک مفهوم اساسی ظهور کرده است که ترکیبی از شایستگیها را مشخص میکند و شامل تواناییها، مهارتها و ویژگیهای شخصیتی است که تصور میشود عملکرد کارکنان را بهبود میبخشد [2].
This study investigates the role of service innovation as a mediator between FinTech adoption and firm growth. Furthermore, the study also explores the role of human resource competency in FinTech adoption. Survey questionnaires were given to participants in this study, which used a quantitative methodology and were distributed to fifty-five United States banks. A sample of 311 responses was collected and analyzed using Structural Equation Modeling (SEM). The results show that human resource competencies such as creating, adapting (to change), deciding to initiate action and interpreting analysis positively impact FinTech adoption. This study also discovered that service innovation contributes to firm growth. The findings confirmed the influence of human resource competencies on FinTech adoption in banks. This study suggests implementing effective human resource practices to develop employee competencies. Employee performance can be optimized to impact service innovation and business growth, which promotes the adoption of FinTech. The research adds to the body of knowledge already available by providing evidence of mediating role between FinTech adoption and firm growth. Introduction: Over the past few years, the financial services industry has focused on adopting FinTech as a strategic approach. That is why the financial services sector aims to identify the most appropriate competency potentials of the human resource, which can lead to the adoption of FinTech [1]. In this realm, competency potential has emerged as a fundamental concept that specifies a composition of competencies that includes the abilities, skills, and personalities considered to enhance employee performance [2].
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.