دانلود ترجمه مقاله نقش جهت گیری کارآفرینانه و مدیریت دانش در بهبود عملکرد شرکت
عنوان فارسی |
نقش جهت گیری کارآفرینانه، مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش در بهبود عملکرد شرکت |
عنوان انگلیسی |
Role of entrepreneurial orientation, information management, and knowledge management in improving firm performance |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت اطلاعات؛ مدیریت دانش؛ جهتگیری کارآفرینانه؛ عملکرد؛ PLS-SEM؛ FsQCA؛ مطالعه کیفی؛ تولیدکنندگان کوچک مبلمان |
درسهای مرتبط | مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 26 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2024 | تعداد رفرنس مقاله : 151 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. طراحی پژوهش 4. مطالعه 1: پژوهش مبتنی بر پیمایش 5. مطالعه 2: تحلیل مبتنی بر FsQCA 6. مطالعه 3: پژوهش کیفی 7. بحث و بررسی 8. نتیجهگیریها
چکیده – کارآفرینی یکی از رایجترین راهبردهایی است که شرکتها دنبال میکنند. به موازات آن، هر شرکتی برای پیادهسازی موفقیتآمیز راهبرد خود نیازمند مدیریت مؤثر اطلاعات و دانش است. از این رو، این مطالعه بر نقاط تلاقی دانش، اطلاعات و مدیریت کارآفرینانه تمرکز دارد، با توجه ویژه به رابطه بین مدیریت اطلاعات (IM) و مدیریت دانش (KM) و همچنین نقشهای میانجیگرانه آنها در شکلدهی به عملکرد شرکت. هدف این مطالعه شناسایی نقش مدیریت اطلاعات (IM) و مدیریت دانش (KM) در شکلدهی به عملکرد در شرکتهای کارآفرین است. علاوه بر این، مطالعه حاضر به بررسی رابطه علی بین IM و KM میپردازد. نمونه آماری ما شامل 150 شرکت کوچک و متوسط تولیدکننده مبلمان در لهستان بود. این یک مطالعه با رویکرد روشهای ترکیبی است؛ در آن از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM)، تحلیل تطبیقی کیفی فازی (FsQCA)، و تحلیل کیفی مبتنی بر مصاحبه برای بررسی ارتباطات بین جهتگیری کارآفرینانه (EO)، IM، KM، و عملکرد شرکت استفاده شده است. به طور خاص، سه نوع پیامد تحلیل شدهاند؛ شامل رقابتپذیری شرکت (FC)، رشد شرکت (FG)، و عملکرد مالی (FP). نتایج، تأثیر IM بر KM را آشکار ساخت؛ همچنین یافتهها نقش مثبت EO را در شکلدهی به IM و KM و همچنین عملکرد شرکت نشان دادند. به طور کلی، IM و KM بر عملکرد شرکت تأثیر میگذارند؛ با این حال، تأثیرات فردی آنها به نوع عملکرد بستگی دارد (هنگامی که آنها با هم تعامل میکنند، یک شرط کافی برای دستیابی به سطح بالایی از عملکرد، صرفنظر از نوع آن، فراهم میآورند). این یافتهها به پیشینه پژوهشهای مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش و همچنین پژوهشهای کارآفرینی و کسبوکارهای کوچک کمک میکنند.
Entrepreneurship is one of the most common strategies that are followed by companies. In parallel, each company needs to effectively manage information and knowledge to successfully implement its strategy. Thus, this study focuses on the points where knowledge, information, and entrepreneurial management meet, with special attention paid to the relationship between information management (IM) and knowledge management (KM) as well as their mediating roles in shaping firm performance. This study aims to identify the role of information management (IM) and knowledge management (KM) in shaping performance in entrepreneurial firms. Moreover, the study aims to examine the causal relationship between IM and KM. Our sample consisted of 150 small and medium-sized firms that manufacture furniture in Poland. This is a mix-method study; it uses structural equitation modeling (SEM), fuzzy-set qualitative comparative analysis (fsQCA), and interview-based qualitative analysis to examine the associations among entrepreneurial orientation (EO), IM, KM, and firm performance. In particular, three types of outcomes are analyzed; namely, firm competitiveness (FC), firm growth (FG), and financial performance (FP). The results unveiled the impact of IM on KM; the findings also showed the positive role of EO in shaping IM and KM as well as firm performance. In general, IM and KM impact firm performance; however, their individual impacts depend on the performance type (when they interact, they constitute a sufficient condition for achieving a high level of performance regardless of the type). These findings contribute to the IM and KM literature as well as entrepreneurship and small business research.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.