دانلود ترجمه مقاله مدیریت انرژی ریزشبکه DC هیبریدی با سطوح مختلف ولتاژ باس DC
عنوان فارسی |
مدیریت انرژی ریزشبکه DC هیبریدی با سطوح مختلف ولتاژ باس DC برای انواع مختلف بارها |
عنوان انگلیسی |
Energy Management of Hybrid DC Microgrid with Different Levels of DC Bus Voltage for Various Load Types |
کلمات کلیدی : |
  منابع انرژی تجدیدپذیر؛ ریزشبکه DC؛ سیستم مستقل؛ سیستم متصل به شبکه؛ کنترل هماهنگ؛ استراتژی مدیریت انرژی |
درسهای مرتبط | شبکه هوشمند |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 32 | نشریه : MDPI |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 88 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مدلسازی ریاضیاتی سیستم ریزشبکه DC پیشنهادی 3. تکنیک های کنترل پیشنهادی برای HDCMG پیشنهادی 4. استراتژی مدیریت انرژی پیشنهادی 5. مقایسه بین سیستم پیشنهادی و مقالات در حوزه سیستم های ریزشبکه DC 6. ارزیابی HDCMG پیشنهادی 7. نتیجه گیری
چکیده – این مقاله، یک ریزشبکه DC ترکیبی (HDCMG) با سطوح مختلفی از ولتاژ شین DC جهت استفاده برای انواع مختلف بارها را توصیه می کند. منابع موجود در HDCMG، سیستم های مولد بادی (WGS ها)، سیستم های فتوولتائیک (PV)، بانک های باتری و شبکه AC برای موارد اضطراری می باشند. سطوح مختلف ولتاژهای شین DC برای کاربردهای مختلف مانند خودروهای الکتریکی و کاربردهای خانگی، 760، 380 و 48 ولت می باشند. علاوه بر آن، کنترلر نقش مهمی در سیستم پیشنهادی ایفا می کند تا به سطوح ولتاژ شین DC مطلوب دست یابد و نقطه حداکثر توان (MPP) را از سیستم های WGS و PV استخراج کند. برای بررسی پیوستگی و پایداری توان برای بارهای مهم و بهبود عملکرد کلی سیستم، یک «استراتژی مدیریت انرژی توصیه شده» (SEMS) توسعه می یابد. SEMS براساس تولید بهینه توان و «میزان شارژ» (SOC) بانک های باتری می باشد. علاوه بر آن، SEMS به عنوان روشی برای جلوگیری از اضافه شارژ و تخلیه عمیق باتری، توسعه می یابد. روابط ریاضیاتی HDCMG و ردیابی MPP پیشنهادی نیز توضیح داده می شوند. اینورتر سه فاز دو طرفه، شین 760 ولتی را به شبکه AC متصل می کند تا این شین DC بوسیله جذب توان مازاد یا تامین کمبود توان در زمان کاهش تولید و میزان شارژ کم باتری ها، تنظیم و کنترل شود. مبدل های باک با سیکل های وظیفه کنترل شده بجای سیکل های وظیفه ثابت برای بدست آوردن 380 ولت و 48 ولت از 760 ولت استفاده می شوند تا پاسخ های دینامیکی بهتری حاصل شوند. HDCMG کلی با استفاده از بسته نرم افزاری متلب/سیمولینک تحت شرایط کاری مختلف ارزیابی می شود تا قابلیت سیستم کنترل و PEMS، تایید شود. نتایج بدست آمده به بحث گذاشته می شوند و عملکرد خوب و قابلیت سیستم کلی تحت سناریوهای مختلف را نشان می دهند که شامل این موارد می باشد: (1) مقایسه بین سیکل وظیفه متغیر و ثابت (2) توان زیاد/کم تولید شده و میزان شارژ باتری در محدوده قابل قبول؛ (3) توان زیاد/کم تولید شده و میزان شارژ باتری در محدوده بحرانی و (4) توان زیاد/کم تولید شده و میزان شارژ باتری در محدوده اضافه شارژ.
پایان نامه مرتبط با این مقاله | دانلود پایان نامه تحلیل پایداری ولتاژ استاتیک در ریزشبکه های جزیره ای |
This article suggests a hybrid DC microgrid (HDCMG) with different levels of DC bus voltages to use for various types of loads. The available sources in the HDCMG are wind generating systems (WGSs), photovoltaic (PV) systems, battery banks, and the AC grid for emergencies. The various levels of the DC bus voltages are 760 V, 380 V, and 48 V for different application uses such as electric vehicles and home applications. In addition, the controller plays an important role in the proposed system to achieve the desired DC bus voltage levels and extract the maximum power point (MPP) from the WGS and PV systems. In order to check the power continuity for the critical loads and improve the overall system performance, a suggested energy management strategy (SEMS) is developed. The SEMS is based on the optimum generated power and the state-of-charge (SOC) of the battery banks. Further, the SEMS is developed as a way to prevent battery storage from overcharging and deep discharging. The mathematical relations of the proposed HDCMG and MPP tracking are described. The bidirectional 3-Φ inverter connects the 760 V bus voltage to the AC grid for regulating this DC bus by absorbing the excess power or supplying the required power during the shortage in the generation and the low SOC of the battery storage. Buck converters with controlled duty cycles rather than constant duty cycles are used to obtain 380 V and 48 V from 760 V to achieve better dynamic responses. The overall HDCMG is evaluated using the MATLAB/Simulink package under different working cases to verify the capability of the control system and the PEMS. The obtained results are discussed and show the good performance and the capability of the overall system under the different scenarios, including (i) a comparison between variable duty and constant duty; (ii) high/low generated power and the SOC of the battery in the acceptable region; (iii) high/low generated power and the SOC of the battery in the critical region; and (iv) high/low generated power and the SOC of the battery in the overcharging region.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.