دانلود ترجمه مقاله مقایسه اثربخشی آموزش خلاقیت درمانی و مشاوره گروهی مبتنی بر نظریه انتخاب
عنوان فارسی |
مقایسه اثربخشی آموزش خلاقیت درمانی و مشاوره گروهی مبتنی بر نظریه انتخاب در بهبود انگیزه دانشجویان |
عنوان انگلیسی |
Comparison of the Effectiveness of Creativity Therapy Training and Group Counseling Based on Choice Theory on Students’ Motivation Improving |
کلمات کلیدی : |
  خلاقیت درمانی؛ نظریه انتخاب؛ انگیزه؛ دانشجویان |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 | نشریه : ICNSJ |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 27 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. روش ها 3. نتایج 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
مقدمه: بر طبقه یافته های به دست آمده از روانشناسان تربیتی؛ انگیزه بر پیشرفت و عملکرد دانشجو تاثیر مهمی بر جای می گذارد. درمانگر و روانشناسان تلاش زیادی را برای مطالعه روش های بهبود انگیزش در دانشجویان انجام دادند. چون بیشتر افراد از جمله جوانان در روبرو شدن با مشکلات زندگی مانند بیماری؛ مشکلات آموزشی و تربیتی و نگرانی در مورد آینده؛ ناسازگار و بی انگیزه هستند؛ درنتیجه بیشتر به افسردگی مبتلا می شوند. انگیزه در نظریه های مختلف دارای ساختاری چند بعدی است. برطبق گفته ساداتی فیروزآبادی؛ انگیزه درونی یکی از موضوعات پنهان خلاقیت است. برخی از محققان معتقدند که خلاقیت یکی از متغیرهای موثر در انگیزش دانشجویان محسوب می شود. دانشجویانی که خلاقیت بیشتری دارند؛ عمدتا تلاش بیشتری انجام می دهند؛ علاقه؛ حس کنجکاوی و انگیزه بیشتری دارند. خلاقیت درمانی به عنوان یک راه حل درمانی جدید برای سلامت روانی در نظر گرفته می شود. درحقیقت؛ خلاقیت توانایی برای ایجاد نظریه های مهم و سازگار است و می تواند چالش ها، اعتماد به نفس و انگیزه زیادی را به همراه خود بیاورد. در خلاقیت درمانی مواردی مانند شناخت (افکار؛ عقاید و شیوه های نگرش)؛ مدل های کلامی؛ سبک انگیزشی؛ مشخصه فردی و حتی نوع حرکات و واکنش های غیر کلامی نیز بررسی می شود. نیازهای زندگی باید متناسب با اهداف و مسیرهای جدید باشد. بنابراین؛ لازم است که به دنبال اهداف و مسیرهای جهت دار باشیم زیرا دنیا بدون جهت یابی معنایی ندارد (بر ایجاد انگیزه در رفتار تاکید می کند). هدف از خلاقیت درمانی جلوگیری از بروز آسیب های شناختی؛ کلامی؛ انگیزشی؛ فردی و رفتاری است. آموزش انگیزش در خلاقیت درمانی موجب ایجاد دینامیسم یا پویایی در افراد می شود. برطبق یافته های تحقیقاتی به دست آمده؛ خلاقیت درمانی ممکن است بر بهبود انگیزه درونی و عملکرد آموزشی در دانشجویان تاثیر به سزایی داشته باشد. روش درمان گلاسر به تغییر رفتار در میدان انگیزش اشاره می کند. برطبق نظریه انتخاب؛ ما به صورت یک تخته سفید متولد نمی شویم که بعدها دنیای پیرامون ما را تحت تاثیر خود قرار دهد بلکه این پنج نیاز اساسی مانند نیاز فیزیولوژیکی؛ تعلق پذیری؛ قدرت یا پیشرفت؛ آزادی یا استقلال و سرگرمی هستند که در تحریک کردن و برانگیختگی ما نقش دارند. استیونسون و همکارانش معتقد هستند که آموزش مفاهیم نظریه انتخاب ممکن است باعث بهبود انگیزه در دانشجویان شود. همچنین بر طبق گفته مسعودی؛ چن و همکاران؛ واقعیت درمانی بر انگیزه پیشرفت و مهارت های حل مشکل در دانشجویان تاثیرات مهم و مثبت بر جای می گذارد. واقعیت درمانی روش مناسبی برای غلبه بر بی انگیزه بودن است زیرا بر این امر تاکید می کند که ما خود رفتارهای خود را انتخاب می کنیم و مسئول اعمال؛ احساسات و افکار خود هستیم.
Introduction: According to findings educational psychologists, motivation has important effect upon student’s achievement and performance. Therapists and psychologists have tried to study the methods of motivation improving in students. Because many persons especially young persons may become depressed, incompatible and without motivation in encountering with life problems such as illness, education problems and worry about future. Motivation is a multidimensional structure in different theories. According to Sadati Firozabadi, internal motivation is one of creativity items and is told creativity hidden item. According to researchers, creativity is one of effective variable upon student’s motivation. Students with high creativity try more, show more interest, curiosity and have more motivation. Creativity therapy is known as a new therapy for psychological health. Creativity is the ability to create main and compatible opinions, it can result to have more challenge and high self-confidence and motivation. In creativity therapy, cognition (thoughts, believes and attitudes), verbal models, motivational style, personal attribute and even the kind of movements and non-verbal reactions. Fit life needs to new aims and paths. It is necessary to explore oriented aims and paths because world without orientation is not significant (emphasis upon creating motivation in behavior). The aim of creativity therapy is to prevent cognitive, verbal, motivational, personal and behavioral damages. Instruction of creativity therapy motivational item result in general dynamism in persons. According to research findings, creativity therapy may have significant effect upon internal motivation improving and educational performance in students. Glasser therapy procedure refers to behavior changing in the field of motivation. According to choice theory, we have not born as white board that environmental world may be effective upon us but five basic needs such as physiological need, belongingness, power or achievement, freedom or independence and entertainment that excite us. According to Stevenson and colleagues choice theory concepts instruction may result in student’s motivation improving. According to Masoudi and colleagues and Chen and colleagues reality therapy has positive and significant effect upon achievement motivation and problems-solving skills in students. Reality therapy is fit method to overcome upon being without motivation because it emphasizes that we select our behaviors and are responsible our action, feeling and thought.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.