دانلود ترجمه مقاله استراتژی های رهبری خلاق برای مدیران مدارس ابتدایی
عنوان فارسی |
استراتژی های رهبری خلاق برای مدیران مدارس ابتدایی در راستای ارتقای خلاقیت معلمان در گوانکشی چین |
عنوان انگلیسی |
Creative leadership strategies for primary school principals to promote teachers’ creativity in Guangxi, China |
کلمات کلیدی : |
  چین؛ رهبری خلاق؛ مدیران مدارس ابتدایی؛ استراتژی ها؛ خلاقیت معلمان |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 24 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش ها 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. توصیه ها
اهداف این پژوهش از این قرار بودند: 1) تحلیل نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها برای رهبری خلاق مدیران مدرسه ابتدایی برای ارتقای خلاقیت معلمان در گوانگشی، چین و 2) توسعه استراتژی های رهبری خلاق برای مدیران مدرسه ابتدایی برای ارتقاء خلاقیت معلمان در گوانگشی چین. روش تحقیق این مطالعه، مخلوط بود و شامل یک نمونه از 106 مدرسه و 636 مدیر مدرسه و معلم بود. ابزارهای استفاده شده در این مطالعه عبارت بودند از یک پرسشنامه و یک فرم ارزیابی استراتژیک مناسب بودن و امکان پذیری. داده ها براساس میانگین، انحراف معیار و PIN اصلاح شده، تحلیل شدند. نتایج این موارد را نشان داد: 1) نقطه قوت، تسهیل ظرفیت و پتانسیل خلاقانه هر معلم بود؛ نقاط ضعف، تشکیل و تسهیل تیم های معلم خلاق پویا و ارتقای یک فرهنگ نوآوری در مدرسه بودند. خط مشی سیاسی و دولتی به عنوان فرصت و جنبه های اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و فنآوری به عنوان تهدید تلقی شدند 2). سه استراتژی اصلی توسعه یافت، شامل (1) توسعه رهبری خلاق مدیران در تسهیل خلاقیت تیمی معلمان جهت تقویت خلاقیت دانش آموزان (2) توسعه رهبری خلاق مدیران مدرسه در ارتقای یک فرهنگ نوآوری که خلاقیت فردی و تیمی معلمان جهت تقویت خلاقیت دانشآموزان را ترغیب می کند و (3) توسعه رهبری خلاق مدیران مدرسه در تسهیل خلاقیت فردی هر معلم جهت تقویت خلاقیت دانش آموزان. مقدمه: نرخ تغییر هر روزه در حال شتاب گرفتن است. بسیاری از چالش هایی که پیش روی ما قرار می یگرند، بوسیله فنآوریهای اطلاعات و جمعیت های بزرگتر بوجود آمده اند. نهادینه کردن قدرت های طبیعی ما یعنی تخیل، خلاقیت و نوآوری برای رفع این چالش ها لازم می باشد (کولی، 2015؛ رابینسون، 2011). انجام چنین کاری به یکی از اولویت های اصلی آموزش و تدریس در همه جا تبدیل شده است (بانرمن، 2007؛ رابینسون، 2011). براساس طرح «اصلاح و توسعه آموزشی میان مدت و درازمدت ملی چین» (2010-2020)، یکی از فوری ترین وظایف در آموزش پایه چین، توسعه خلاقیت دانش آموزان برای پرورش استعدادهای خلاق می باشد (گو، 2010). و تقویت خلاقیت دانش آموزان نیاز به معلمان خلاق دارد (کولی، 2015، تیان، 2007). در سال 1999، «کمیته مشورتی ملی در آموزش خلاقانه و فرهنگی»(NACCCE) (1999)، گزارش داد که معلمان نمی توانند توانایی خلاقانه دانش آموزانشان را توسعه دهند اگر پتانسیل ها و ظرفیت های خلاقانه خود آنها سرکوب شده باشد.
The objectives of this research were 1) to analyze the strengths, weaknesses, opportunities and threats to the creative leadership of primary school principals to promote teachers' creativity in Guangxi, China and 2) to develop creative leadership strategies for primary school principals to promote teachers' creativity in Guangxi, China. The study was mixed method research and involved a sample of 106 schools and 636 school principals and teachers. The instruments used in this study were a questionnaire and a strategic evaluation form of suitability and feasibility. The data was analyzed by average, standard deviation and PINmodified. The results showed the following: 1) the strength was the facilitating creative potential of every teacher; the weaknesses were the forming and facilitating dynamic creative teacher teams and promoting a school culture of innovation respectively. The political and government policy as the opportunity and the economic, socio-cultural and technological aspects were considered as the threats. 2) Three main strategies were developed including (i) to develop the principals' creative leadership in facilitating the team creativity of teachers to foster students' creativity; (ii) to develop principals' creative leadership in promoting an innovation culture that encourages the individual and team creativity of teachers to foster students' creativity; and (iii) to develop the principals' creative leadership in facilitating the individual creativity of every teacher to foster students’ creativity. Introduction: The pace of change is quickening every day. Many of the challenges that we face are being generated by information technologies and the larger population. Cultivating our natural powers of imagination, creativity and innovation is necessary to meet the challenges (Colley, 2015, Robinson, 2011). Doing so has to become one of the principal priorities of education and training everywhere (Bannerman, 2007, Robinson, 2011). Based on China's National Plan for Medium and Long Term Education Reform and Development (2010–2020), one of the urgent tasks in basic education of China is to develop students' creativity for cultivating innovative talents (Gu, 2010). And fostering students' creativity requires teachers to be creative (Colley, 2015, Tian, 2007). In 1999, National Advisory Committee on Creative and Cultural Education (NACCCE) (1999) reported that teachers can't develop the creative abilities of their students if their own creative potentials are suppressed.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.