دانلود ترجمه مقاله همکاری رقبا به عنوان یک فرایند کارآفرینی: تعامل بین علت و معلول و پیاده سازی
عنوان فارسی |
همکاری رقبا به عنوان یک فرایند کارآفرینی: تعامل بین علت و معلول و پیاده سازی |
عنوان انگلیسی |
Coopetition as an entrepreneurial process: Interplay of causation and effectuation |
کلمات کلیدی : |
  همکاری رقبا؛ پیاده سازی؛ علت و معلول؛ کارآفرینی؛ فرآیند |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 79 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. زمینه های نظری 3. روش تحقیق 4. بحث و تجزیه و تحلیل 5. همکاری رقبا و پیاده سازی: فرصت هایی برای تحقیقات آتی 6. محدودیت ها
در این مطالعه، همکاری رقبا به عنوان یک فرآیند کارآفرینی که شامل برخورد با عدم اطمینان، رفتار ریسک پذیری، کاوش و بهره برداری از فرصت ها و ایجاد راهکارهای نوین می باشد، مورد بررسی قرار می گیرد. این مطالعه همچنین نشان می دهد که همکاری بین رقبا نه تنها می تواند یک فرآیند از پیش تعیین شده باشد، بلکه می تواند یک فرآیند نوظهور با سطوح پایین از خاصیت هدف باشد، که امکان پیوستن نظریه های اجرایی به تحقیقات همکاری رقبا را فرآهم می آورد. بخش تجربی مقاله بر اساس یک مطالعه موردی طولی از سه شرکت رسانه ای فنلاندی است که به طور همزمان با هم رقابت و همکاری می کنند. نتایج پژوهش ما حاکی از آن است که تعاملات همکاری رقبا پیاده سازی و علت و معلول را ترکیب می کنند و این تعامل به مراحل فرایند همکاری و سطوح مدیریت بستگی دارد. بنابراین دیدگاه های پیاده سازی امکان بررسی فرآیند همکاری رقبا را از یک چشم انداز جدید تصميم گيرندگان فردي میسر می کند. مطالعه متضاد متقابل ما با مشخص کردن راه های جدید برای تحقیقات آینده در هر دو روش همکاری رقبا و کارآفرینی انجام می شود.
The present study views coopetition as an entrepreneurial process that involves coping with uncertainty, risktaking behavior, exploring and exploiting opportunities, and developing innovative solutions. It also shows that coopetition can be not only an intended but also an emergent process with low levels of goal specificity, which enables the incorporation of effectuation theory into coopetition research. The empirical part of the article is based on a longitudinal case study of three media companies from Finland that compete and cooperate simultaneously. Our results demonstrate that coopetitive interactions combine effectuation and causation, and this interplay depends on stages of the coopetition process and on managerial levels. Therefore, the effectuation lens allows to examine coopetition process from a novel micro-perspective of individual decision makers. Our cross disciplinary study concludes with outlining new avenues for future research in both coopetition and entrepreneurial effectuation.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.