دانلود ترجمه مقاله مدل عدم اطمینان نسبت به هزینه و زمان ساخت و ساز

عنوان فارسی

مدل عدم اطمینان نسبت به هزینه و زمان ساخت و ساز: اعمال مدل روی پروژه خط آهن سریع السیر

عنوان انگلیسی

Construction Cost and Duration Uncertainty Model: Application to High-Speed Rail Line Project

کلمات کلیدی :

  روش های کمی؛ هزینه های ساخت؛ مدت زمان ساخت؛ مدلسازی عدم اطمینان

درسهای مرتبط مهندسی عمران؛ مهندسی و مدیریت ساخت
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 نشریه : ASCE
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 52
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
ASCE
قیمت دانلود ترجمه مقاله
58,800 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. پیشینه 3. مدل ساخت و ساز 4. مدل عدم اطمینان 5. استفاده از مدل های ساخت و ساز و عدم اطمینان روی قسمتی از پروژه جدید شبکه ریلی پُرسرعت پرتغال 6. تاثیر سه منبع مختلف عدم اطمینان 7. ساخت و ساز موازی 8. بحث و بررسی و نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – پروژه های ساخت و ساز حمل و نقل معمولاً از مشکل هزینه های مازاد بر بودجه و تاخیر رنج می برند. معمولاً اعمال شرایط اقتضایی و تخمین مخاطرات در سطح پروژه، منجر به شناسایی عدم اطمینان های متعدد حاکم بر فرایند ساخت و ساز پروژه های بزرگ حمل و نقل نمی شوند.برای غلبه بر چنین کمبودهایی، یک مدل ساخت و ساز، و یک مدل عدم اطمینان توسعه داده شده اند. در مدل ساخت و ساز، ساخت 4 نوع اصلی از سازه های خطوط راه آهن (تونل، پل راه آهن، بُرش، و خاکریز)، به صورت پایین به بالا، از یک فعالیت واحد تا کُل خط آهن مدل سازی شده اند. در مدل عدم اطمینان، سه منشا عدم اطمینان (تغییرات فرایند ساخت، همبستگی بین هزینه های فعالیت های تکراری ، و رخدادهای تداخل آمیز)، به صورت مشترک و در سطح یک فعالیت مدلسازی شده اند. در محیط شبیه سازی مونت کارلو، این عدم اطمینان ها به کُل هزینه های ساخت و زمان منتشر شده اند. این کار با ترکیب هزینه و زمان تمام فعالیت های جداگانه موجود صورت گرفته است. مدل های ساخت و عدم اطمینان در ابزارهای کمک به تصمیم گیری تونل سازی (DAT) لحاظ شده اند. این سیستم فرای تونل سازی گسترش یافته تا انواع مختلف از ساختارها و عدم اطمینان ها را پوشش بدهد. تمامی این موارد در پروژه راه آهن پُرسرعت پرتغال لحاظ شده اند. برای تخمین عدم اطمینان هزینه و زمان، از داده های تاریخی و تخمین های متخصص استفاده می شود. این کاربرد امکان اعتبارسنجی مدل، و سپس وجود اثرات مختلف را فراهم ساخته است. سه منبع عدم اطمینان، منجر به اثرگذاری های مختلف روی هزینه و زمان شده اند. میزان تاثیر به نوع ساختار بستگی دارد. این شرایط حاکی از این است که یک سری اقدامات کنترلی و کاهش عدم اطمینان، با توجه به شرایط خاص سازه قابل اجرا هستند. نکته مهم تر اینکه اثر تجمعی عدم اطمینان ها ، به افزایش چشمگیر هزینه ها و زمان ساخت در خط آهن مدلسازی شده می انجامد. در مقایسه با تخمین های قطعیت گرایانه ، هزینه های ساخت تونل 58 %، و زمان ساخت بُرش ها و خاکریزها 94 % افزایش می یابند. مدل های ساخت و ساز و عدم اطمینان معرفی شده، به تکمیل و توسعه محتوای دانشی این حوزه می افزایند. برای نخستین بار، تغییرات ، همبستگی ها و رخدادهای تداخل آمیز در یک محیط شبیه سازی تحت مدلسازی کمی قرار گرفته اند. همچنین می توان تاثیر این منابع عدم اطمینان را به صورت مشترک ارزیابی، و با یکدیگر مقایسه کرد. مدل های پیشنهادی اثر کاربردی – اجرایی چشمگیری هم به ارمغان می آورند. موسسات فعال در حمل و نقل به یک ابزار مدلسازی دسترسی داشته تا با عدم اطمینان هزینه ای/ زمانی پروسه ساخت راه آهن و سایر پروژه های زیرساختی خطی یا شبکه ای مقابله نمایند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Transportation construction projects are often plagued by cost overruns and delays. Applying contingencies and estimating risks at the project level often do not capture the multiple uncertainties in the construction process of large transportation projects. Thus, there is a need for innovative approaches and tools to avoid large construction cost and duration overruns. To counteract such underestimations, a construction model and an uncertainty model are developed. In the construction model, the construction of the four main types of structures in rail lines (tunnels, viaducts, cuts, and embankments) is modeled bottom-up from the single activity to the entire rail line. In the uncertainty model, three sources of uncertainty (variability in the construction process, correlations between the costs of repeated activities, and disruptive events) are modeled jointly at the level of the single activity. In a Monte Carlo simulation environment, these uncertainties are propagated to the total construction cost and duration through the combination of the individual activity costs and durations. The construction and uncertainty models are incorporated in the decision aids for tunneling (DAT), which have been extended beyond tunneling to consider these different structures and uncertainty types. All this was applied in the Portuguese high-speed rail project, in which historical data and expert estimations were used to model the cost and duration uncertainty. This application allowed validation of the model and then illustration of a variety of effects: the three sources of uncertainty produce different cost and duration impacts depending on the type of structure, suggesting structure-specific mitigation measures. Most importantly, their cumulative impact causes significant increases in construction cost and duration of the modeled rail line compared with the deterministic estimates: specifically, 58% in the construction cost of tunnels, and 94% in the construction duration of cuts and embankments. The proposed construction and uncertainty models contribute and advance the body of knowledge: For the first time, variability, correlations, and disruptive events are quantitatively modeled in one simulation environment, and the impact of these uncertainty sources can be assessed jointly and compared. The proposed models also significantly contribute to practice by providing transportation agencies with a modeling tool to tackle cost and duration uncertainty in the construction of rail lines and other linear or networked infrastructure projects.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

این مقاله می تواند برای مبحت مهندسی و مدیریت ساخت مناسب باشد. ترجمه این مقاله در 26 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 22 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
قیمت : 58,800 تومان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله مدل عدم اطمینان نسبت به هزینه و زمان ساخت و ساز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi