دانلود ترجمه مقاله سیستم ذخیره انرژی با باتری سیار و خود تامین در شبکه های توزیع
عنوان فارسی |
سیستم ذخیره انرژی با باتری سیار و خود تامین در شبکه های توزیع – مدل سازی، بهینه سازی عملکرد و مقایسه با نوع ایستای آن |
عنوان انگلیسی |
Mobile and self-powered battery energy storage system in distribution networks–Modeling, operation optimization, and comparison with stationary counterpart |
کلمات کلیدی : |
  شبکه توزیع اکتیو؛ بهینه سازی ریاضیاتی؛ ذخیره انرژی با باتری سیار؛ مدیریت بهره برداری؛ مدل سازی فضایی-زمانی |
درسهای مرتبط | سیستم های توزیع انرژی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 31 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مدل عملیات مکانی-زمانی MBESS 3. ادغام مدل باتری سیار در شارش توان بهینه شبکه توزیع 4. مطالعه موردی 5. نتیجه گیری
چکیده – کنترل پذیری فضایی-زمانی و توان انرژی سیستم ذخیره انرژی با باتری سیار (MBESS) می تواند مزیت های مختلفی، بخصوص در شبکه های توزیع فراهم کند، اگر به نحو بهینه مدل سازی و بکار گرفته شود. بر این اساس، این مقاله، مدلی نوین و کارآمد برای مدل سازی و بهینه سازی عملکرد MBESS در شبکه های توزیع، ارائه می دهد. با توجه به تحول بخش حمل و نقل به سمت برقی شدن، یک کامیون الکتریکی «خود تامنی»، برای انتقال و جابجایی کل سیستم باتری، در نظر گرفته می شود. در نتیجه، انرژی مورد نیاز برای حمل و نقل از سیستم باتری اصلی بدست می آید. مدل پیشنهادی تنها به زمان حمل و نقل بین شین های شبکه توزیع و بدون مدل سازی کل شبکه حمل و نقل، نیاز دارد. فرمولاسیون های سرراست و کارآمد نوین، محدودیت های زمانی و هزینه ای حمل و نقل را بوسیله معادلات خطی که قادر به مدیریت سیستم های واقعی بدون مسائل بعدچندی هستند را مدنظر قرار می دهند. این مدل برروی یک سیستم نمونه پیاده سازی می شود و نتایج آن با باتری های ایستا مقایسه می شوند. نتایج شبیه سازی، اثربخشی مدل پیشنهادی در بدست آوردن یک طرح بهره برداری حداقل هزینه همراه با بهبود عملکرد فنی در مقایسه با نصب باتری ایستا را نشان می دهند. با بکارگیری MBESS در یک شبکه توزیع معمول، هزینه بهره برداری کلی به میزان بیشتر از 4% کاهش می یابد، درحالی که تلفات کل و حداکثر توان پست برق به نوبت به میزان 740 کیلووات ساعت و 690 کیلوولت آمپر، کاهش می یابند.
Spatio-temporal and power-energy controllability of the mobile battery energy storage system (MBESS) can offer various benefits, especially in distribution networks, if modeled and employed optimally. Accordingly, this paper presents a novel and efficient model for MBESS modeling and operation optimization in distribution networks. Given the transportation sector's transition towards electrification, a self-powered electric truck is considered for conveying the whole battery system. As a result, the required energy for transportation is obtained from the main battery system. The proposed model demands only transportation time between distribution network buses without modelling the whole transportation network. Novel straightforward and efficient formulations consider transportation time and cost limitations by linear equations capable of handling real-world systems without dimensionality problems. The model is implemented on a sample system, and its results are compared with the stationary batteries. The simulation results demonstrate the proposed model's effectiveness to obtain a minimum cost operation plan accompanied by the enhanced technical performance compared to the stationary battery installations. By employing the MBESS in a typical distribution network, the total operation cost is reduced by more than 4%, while total losses and maximum substation power are reduced by, in turn, 740 kWh and 690 kVA.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.