دانلود ترجمه مقاله ظرفیت جذب: مرور و مفهوم سازی مجدد
عنوان فارسی |
ظرفیت جذب: مرور، مفهوم سازی مجدد و گسترش |
عنوان انگلیسی |
Absorptive Capacity: A Review, Reconceptualization, and Extension |
کلمات کلیدی : |
  ظرفیت جذب؛ تشریح پدیده های سازمانی؛ قابلیت های پویای شرکت؛ مزیت رقابتی |
درسهای مرتبط | مهندسی صنایع |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 | نشریه : ResearchGate |
سال انتشار : 2002 | تعداد رفرنس مقاله : 103 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. تحقیقات گذشته پیرامون ظرفیت جذب 2. مفهوم سازی مجدد ACAP 3. ابعاد ظرفیت جذب 4. ظرفیت جذب بالقوه و تحقق یافته 5. یک مدل ظرفیت جذب 6. مقدمات ظرفیت جذب 7. مکانیسم های یکپارچگی اجتماعی و عامل بازده در ظرفیت جذب 8. ظرفیت جذب و مزیت رقابتی پایدار 9. رهنمودهای تحقیقاتی آتی 10. نتیجه گیری
محققان از مفهوم ظرفیت جذب به منظور تشریح پدیده های سازمانی گوناگون بهره برده اند. در این مقاله، متون مربوط به شناسایی ابعاد مهم ظرفیت جذب را مورد نقد و بررسی قرار داده و یک مفهوم سازی مجدد را برای این مضمون ارائه می نماییم. بر مبنای دیدگاه قابلیت های پویای شرکت، بین ظرفیت بالقوه و ظرفیت تحقق یافته یک شرکت، تمایز قائل می شویم. آنگاه مدلی را گسترش می نماییم که یک خلاصه از رئوس مطالب شرایطی را ارائه می نماید که ظرفیت بالقوه و ظرفیت تحقق یافته اش می توانند به طور متمایزی بر ایجاد و حفظ مزیت رقابتی اش تاثیر بگذارند. در سال های اخیر، پژوهشگران از ظرفیت جذب (ACAP) در تحلیل های پدیده های گوناگون، مهم و پیچیده سازمانی استفاده نموده اند. اهمیت ظرفیت جذب، در کل رشته های مدیریت راهبردی مورد توجه قرار گرفته است (لین و لوباتکین، 1998؛ ناهاپییِت و گوشال، 1998)، مدیریت فناوری (اسکیلینگ، 1998)، کسب و کار بین المللی (کدیا و باگات، 1988) و اقتصاد سازمانی (گلس و ساگی، 1998). با وجود استفاده در حال گسترش مفهوم ظرفیت جذب، مطالعه این مفهوم، هم چنان به علت ابهام و گوناگونی تعاریف، مولفه ها، مقدمات و پیامدهایش دشوار است. این مسائل نیاز به شفاف سازی بیشتر در زمینه قلمرو و عملیاتی سازی این مفهوم را مورد تاکید قرار می دهد (جاگلکار، بول و همبرگ، 1997؛ ماتوسیک و هیلی، 2001).
Researchers have used the absorptive capacity construct to explain various organizational phenomena. In this article we review the literature to identify key dimensions of absorptive capacity and offer a reconceptualization of this construct. Building upon the dynamic capabilities view of the firm, we distinguish between a firm's potential and realized capacity. We then advance a model outlining the conditions when the firm's potential and realized capacities can differentially influence the creation and sustenance of its competitive advantage. In recent years researchers have used absorptive capacity (ACAP) in their analyses of diverse, significant, and complex organizational phenomena. The importance of ACAP has been noted across the fields of strategic management (Lane & Lubatkin, 1998; Nahapiet & Ghoshal, 1998), technology management (Schilling, 1998), international business (Kedia & Bhagat, 1988), and organizational economics (Glass & Saggi, 1998). Despite growing use of the construct, the study of ACAP remains difficult because of the ambiguity and diversity of its definitions, components, antecedents, and outcomes. These issues highlight a need for greater clarity about the domain and operationalization of this construct (Joglekar, Bohl, & Hamburg, 1997; Matusik & Heeley, 2001).
ترجمه این مقاله در 27 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 24 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.