وحید بودلائی
نام مترجم |
وحید بودلائی |
The purpose of this project is to examine how the teacher-student relationship influences the development of trust and emotional intelligence in the elementary classroom. Although there is a great deal of research on the importance of building meaningful teacher-student relationships, very few studies provide clearly defined strategies on how to build trust in the classroom and how to help students explore and express themselves in an appropriate manner. To examine this hypothesis 45 minute interviews were conducted with two experienced teachers in the Greater Toronto Area (GTA), both with over 20 years in elementary education. The first participant has been a special education teacher for the past five years. The second participant is a recent retiree with 40 years of experience in teaching. 11 interview questions were posed to determine how teachers view and approach of the concept of building trust, and to explore the strategies used to foster emotional intelligence. Analysis of the interview responses indicated that teacher authenticity and predictability were the most important factors in getting students to trust and believe in their teacher. The findings also suggested the following: validating student feelings fosters trust and emotional intelligence; good classroom management is contingent on a trusting environment; and student willingness to take risks, make mistakes, and say “I don’t get it!" when they don’t understand a certain concept improves their learning.
هدف این پروژه، بررسی نحوهی تأثیرگذاری روابط معلم و دانشآموز بر توسعهی اعتماد و هوش هیجانی در کلاس ابتدایی است. اگر چه تحقیقات زیادی در مورد اهمیت ایجاد روابط معنادار معلم و دانشآموز وجود دارد، مطالعات بسیار معدودی، استراتژی های مشخصا تعریفشدهای را در مورد نحوهی ایجاد اعتماد در کلاس درس و نحوهی کمک به دانشآموزان برای اکتشاف و ابراز، به شکل مناسب ارائه میدهند. برای بررسی این فرضیه، مصاحبههای 45 دقیقهای با دو معلم با تجربه در منطقهی تورنتوی بزرگ (GTA) انجام شد. هر دوی این معلمان، بیش از 20 سال سابقه در آموزش ابتدایی داشتند. اولین شرکت کننده، در 5 سال گذشته، یک معلم ویژهی آموزش و پرورش بوده است. شرکتکنندهی دوم، یک معلم اخیرا بازنشسته شده با 40 سال تجربه در تدریس است. یازده سوال مصاحبه برای تعیین دیدگاه و رویکرد معلمان نسبت به مفهوم ایجاد اعتماد، و برای اکتشاف استراتژیهای مورد استفاده برای ارتقای هوش هیجانی، مطرح شد. تجزیه و تحلیل پاسخهای مصاحبه نشان داد که اعتبار و پیشبینیپذیری معلمان، مهم ترین عوامل برای ایجاد اعتماد و اعتقاد در دانشآموزان نسبت به معلمان است. یافته ها همچنین نشان می دهند: اعتبارسنجی احساسات دانشآموز، باعث پرورش اعتماد و هوش هیجانی می شود؛ مدیریت خوب کلاس درس، مشروط به یک محیط همراه با اعتماد است؛ و تمایل دانشآموزان به پذیرش ریسک، ارتکاب اشتباهات، و گفتن "متوجه نمیشوم" در زمانی که آنها یک مفهوم خاص را درک نمی کنند، یادگیری آنها را بهبود می بخشد.
In Chapter 7 we argued that because of both the huge number of forecasts required and the necessary restrictions on the organizational structure of security analysts, it was not feasible for analysts to directly estimate correlation coefficients. Instead, some structural or behavioral model of how stocks move together should be developed. The parameters of this model can be estimated either from historical data or by attempting to get subjective estimates from security analysts. We have already examined one such model, the singleindex model, which assumes that stocks move together only because of a common comovement with the market. Two other approaches have been widely used to explain and estimate the correlation structure of security returns: multi-index models and averaging techniques.
Multi-index models are an attempt to capture some of the nonmarket influences that cause securities to move together. The search for nonmarket influences is a search for a set of economic factors or structural groups (industries) that account for common movement in stock prices beyond that accounted for by the market index itself. Although it is easy to find a set of indexes that is associated with nonmarket effects over any period of time, as we will see, it is quite another matter to find a set that is successful in predicting covariances that are not market related.
در فصل 7 استدلال کردیم که به دلیل تعداد زیاد پیشبینیهای لازم و محدودیتهای ضروری در ساختار سازمانی تحلیلگران اوراق بهادار، برآورد مستقیم ضریب همبستگی، برای تحلیلگران، امکانپذیر نبود. در عوض، یک مدل ساختاری یا رفتاری چگونگی حرکت سهامها با یکدیگر، باید توسعه یابد. پارامترهای این مدل را میتوان یا از دادههای تاریخی یا با تلاش برای بهدستآوردن برآوردهای ذهنی از تحلیلگران اوراق بهادار، برآورد کرد. ما قبلا یکی از این قبیل مدلها (یعنی مدل تکشاخصی) را مورد بررسی قرار دادیم، که فرض میکند که سهامها فقط به دلیل یک حرکت مشترک با بازار، با همدیگر حرکت میکنند. دو رویکرد دیگر برای توضیح و تخمین ساختار همبستگی بازدههای اوراق بهادار، به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است: مدلهای چندشاخصی و تکنیکهای میانگینگیری.
مدلهای چندشاخصی، تلاشی برای دربرگرفتن برخی از تأثیرات غیربازاریای که باعث میشوند که اوراق بهادار با هم حرکت کنند، هستند. جستجو برای تأثیرات غیربازاری، جستجو برای مجموعهای از عوامل اقتصادی و یا گروههای ساختاری (صنایع) است که حرکت مشترک در قیمتهای سهام فراتر از قیمتهای توضیح داده شده توسط خودِ شاخص بازار را توضیح میدهند. اگر چه یافتن مجموعهای از شاخصها که با اثرات غیربازاری در هر دوره از زمان ارتباط نداشته باشند، آسان است، همانطور که مشاهده خواهیم کرد، پیدا کردن یک مجموعه که در پیشبینی کوواریانسهایی که با بازار مرتبط نیستند، موفق باشد، مسئلهی کاملا متفاوتی است.
Regenerating codes (RCs) are efficient at both storage cost and repair bandwidth, and thus are regarded as preferable candidates for distributed storage systems (DSSs). For DSSs with RCs, a file stored across n distributed nodes can be reconstructed from k ( < n ) nodes. The collection of the k nodes is called the reconstruction set. A failed node can be regenerated (i.e., repaired) from d ( < n ) remaining nodes. The collection of the d nodes is called the regeneration set. In traditional RCs, the numbers of reconstruction sets and regeneration sets are fixed to some specific values. In this paper, we introduce the concept of generalised RCs, in which the value ranges of the numbers of both reconstruction sets and regeneration sets are extended. Compared to traditional RCs, the generalised RCs possess more coding schemes and better system security level in terms of the probability of revealing original data file. An explicit construction of generalised RCs is provided, in which the numbers of both reconstruction sets and regeneration sets can be designed flexibly. Furthermore, based on the generalised RCs, an intruder model where an eavesdropper can access to some nodes is considered and a general upper bound on secrecy capacity is derived. The relationship between the obtained upper bound and existing ones achieved by traditional RCs is discussed in detail. The provided explicit construction is the first optimal construction of generalised RCs, which achieves the upper bound on secrecy capacity and has the flexibility in designing the numbers of reconstruction sets and regeneration sets.
کدهای بازتولید (RCها)، هم از لحاظ هزینهی ذخیرهسازی و هم پهنای باند تعمیر، کارآمد هستند، و بنابراین به عنوان نامزدهای ترجیحی برای سیستمهای ذخیرهسازی توزیعشده (DSSها) تلقی میشوند. برای DSSهای همراه با RCها، یک فایل ذخیره شده در سرتاسر n گره میتواند از k (