حامد باقری لاهیجان

نام مترجم

حامد باقری لاهیجان

نمونه متن انگلیسی 1:

Internet can be characterized as a global network of networks to which you can access via computer, mobile phone, PDA, digital TV and so on. The number of Internet users continues to grow and communication through the Internet has become a daily routine. The use of the Internet by companies for their presentation and brand building has become commonplace, even inevitable phenomenon. The associated electronic marketing (e-marketing) refers to the use of digital media such as web, e-mail, wireless media, but it also includes electronic management of customer relationship management as well as management of digital customer data. E-mail marketing, as part of emarketing, is used to increase site traffic and sales support. It can be defined as a targeted sending of commercial and non-commercial messages to a detailed list of receivers respectively e-mail addresses. Newsletter as a tool of e_mail marketing can be also referred to as electronic newsletter. These are the e-mails, usually in HTML format, which are regularly sent to registered customers. Newsletter is now a modern, cheap and popular marketing tool.

ترجمه متن انگلیسی 1:


اینترنت می‌تواند با عنوان یک شبکه‌ی جهانی از شبکه‌ها مشخص شود که شما قادر می‌باشید از طریق رایانه، تلفن همراه، PDA، تلویزیون دیجیتال و غیره بدان دسترسی داشته باشید. تعداد کاربران اینترنت مداوم رشد می‌کند و ارتباطات از طریق اینترنت به یک برنامه‌ی روزمره تبدیل شده‌ است. استفاده از اینترنت توسط شرکت‌ها برای ارائه و برند سازی، امری عادی و حتی اجتناب‌ناپذیر گشته ‌است. بازاریابی الکترونیکی (e-marketing) وابسته، به استفاده از رسانه‌های دیجیتال مانند وب، ایمیل، رسانه‌های بی‌سیم اشاره دارد، اما همچنین شامل مدیریت الکترونیک مدیریت رابطه مشتری و نیز مدیریت داده‌های مشتری دیجیتال است. بازاریابی ایمیلی به عنوان بخشی از بازاریابی الکترونیکی برای افزایش ترافیک سایت و حمایت از فروش کاربرد دارد. این می‌تواند با عنوان ارسال هدفمندی شده‌ی پیام‌های تجاری و غیر تجاری به یک لیست دقیق از گیرنده‌ها به ترتیب آدرس‌های ایمیل تعریف شود. خبرنامه به عنوان ابزار بازاریابی ایمیلی می‌تواند به خبرنامه الکترونیکی نیز ارجاع داده شود. اینها ایمیل هایی هستند که معمولا در فرمت HTML مرتبا به مشتریان ثبت‌شده ارسال می‌شوند. خبرنامه در حال حاضر یک ابزار مدرن، ارزان و محبوب بازاریابی می‌باشد.

نمونه متن انگلیسی 2:


Over the past few years, the environment has become a persistent public issue (Baumann & Rex, 2006) with some calling the 1990s as the "Earth decade", or "the decade of the environment" (Bradley, 2007). Some environmental problems has been link to human consumption, and this has brought the environmental awareness in many parts of this world has increased and this has been further translated into their attitude towards purchasing green products. Many of these consumers not only give pressures on the firms but they also have taken personal steps to reduce their personal impact on the environment via activities such as recycling and reusing their household items (Prakash, 2002). Consumers are demanding green options and are willing to pay a premium price (Charter & Polonsky, 1999).
Although green marketing is a more persistent issue in the western countries, the emerging economies in Asia are not left too far behind. Interest in green marketing is not only hailed as panacea for struggling companies (William & Sinkula, 2005). In fact, as observed by Crane & Desmond (2002), consumer awareness on environmental issues are steadily gaining ground in this part of the world. Therefore, businesses need to give environmental responsibility a high priority, not only for the sake of the consumers but also to increase business effectiveness. Firms with good records on the environment are seen as well managed and visionary. Successful marketing of green goods and services both reduces the consequences of environmentally non-sustainable business practices and improves organizational performance (Hart & Milstein, 1999; Ginsberg & Bloom, 2004).

ترجمه متن انگلیسی 2:

چند سال گذشته محیط زیست به مسئله ی عمومی پایداری مبدل شده است (بائومان و رکس، ۲۰۰۶) با وجودی که برخی از دهه ی ۱۹۹۰ به عنوان "دهه‌ی زمین" یا "دهه‌ی محیط زیست" نام می برند (برادلی، ۲۰۰۷). برخی از مشکلات زیست محیطی مربوط به مصرف انسان بوده است، و این باعث شده که آگاهی زیست محیطی در بسیاری از نقاط جهان افزایش یافته است، و این بیشتر به نگرش آن ها نسبت به خرید محصولات سبز تعبیر شده است. بسیاری از این مصرف کنندگان نه تنها بر شرکت‌ ها فشار وارد می آورند بلکه گام‌ های شخصی برای کاهش تاثیر شخصی خودشان بر محیط‌ زیست از طریق فعالیت‌هایی مانند بازیافت و استفاده مجدد از اقلام خانگیشان برداشته اند (پراکاش، ۲۰۰۲). مصرف کنندگان تقاضای گزینه های سبز را دارند و مایل به پرداخت قیمت بالاتر می باشند (چارتر و پولونسکی، ۱۹۹۹).
گرچه بازاریابی سبز در کشورهای غربی مسئله ماندگارتری است، اما اقتصادهای درحال ظهور در آسیا بیش از حد هم از قافله عقب نیفتاده اند. علاقه به بازاریابی سبز تنها به عنوان داروی علاج برای شرکت‌ های درگیر نامیده نمی شود (ویلیام و سینکولا، ۲۰۰۵). در واقع ، همانطور که توسط کرین و دزموند (۲۰۰۲) مشاهده شد ، آگاهی مصرف ‌کننده در مورد مسایل زیست ‌محیطی به طور مداوم در این بخش از جهان در حال جا افتادن است. بنابراین، کسب و کارها باید مسئولیت محیطی را نه تنها به خاطر مصرف کنندگان بلکه همچنین برای افزایش اثربخشی کسب و کار در اولویت فراتری قرار دهند. شرکت هایی که دارای پیشینه های خوب در محیط ‌زیست هستند، به صورت شرکتی مدیریت ‌شده و دوراندیش نگریسته می ‌شوند. بازاریابی موفق کالاها و خدمات سبز هر دو باعث کاهش پیامدهای شیوه های کسب و کار ناکارآمد محیط زیست و بهبود عملکرد سازمانی می شوند (هارت و میلستین، ۱۹۹۹؛ گینسبرگ و بلوم، ۲۰۰۴).

نمونه متن انگلیسی 3:

Aggressive conditions have long resulted in strategic secrets.From Sun Tzu's military strategies to Ulysses S. Grant's secrets for battlefield supremacy to Salvador Dali's surrealistic imagery, the art and Science of strategic Success has been the yin and yang of strategic prowess.The importance and power of secrecy is evidenced in Sawyer's (1997) translation of effective strategy and leadership from a Dao-conceptualized viewpoint. With secrecy as weaponry, leaders have long relied on secrets for protection, and this reliance on secrecy extends to the intellectual property of the firm. Rather than provide competitors with potentially useful information via a patent application, secrecy is often viewed as the more appropriate course of protection (Anton 8t Yao, 2004). Most organizations keep and protect secrets, spanning all functional areas of business. For example, the research and development and marketing functions are concerned with product formulations, new product specifications, product launch dates, and sales/revenue data. Production and information Systems managers guard operational processes, while the human resources division tries to shield payroll information from both internal and external eyes. From a strategic perspective, this secrecy can serve as a significant resource and a building block for competitive advantage. The significance of such a resource can be so important that competitors may attempt appropriation of secrets through observation, trickery, industrial intelligence gathering, and theft-including the recruitment of other firms' knowledgeable employees. Against the backdrop of competitive advantage, little research exists seeking to understand trade secrets as a stand-alone topic of inquiry. In one of the few such studies, Hemphill (2004) suggested that trade secrets can affect the difference between economic Success and failure of the firm. Yet, if secrets can have such a major economic impact, one has to wonder why the secrets constantly retold are those of KFC, Coca-Cola, WD-40, and McDonald's. Ils not the volume of secrecy efforts comprised of organizations that operate on a daily basis in our society? Who are these companies and what are their secrets? Importantly, what is the strategic intent of holding such intangible assets? ln this research, we engaged a historiographic approach to capture and compile an in-depth database of various company trade secrets. We elaborate here on the strategic intent behind many secrecy efforts utilized to protect the intellectual property that comprises a firm's strategic assets.

ترجمه متن انگلیسی 3:

شرایط تهاجمی مدتها به اسرار استراتژیک منجر شده است. از استراتژی های جنگی سون تسی تا اسرار یولیسیز سایمن گرانت برای برتری میدان جنگ تا تصاویر سوررئالیستی سالوادور دالی، هنر و دانش موفقیت استراتژیک، یین و یانگ مهارت استراتژیک بوده است. اهمیت و قدرت محرمانگی در ترجمه ساویر (۱۹۹۷) از راهبرد و رهبری موثر از دیدگاه مفهومی دائو اثبات شده است. با حفظ اسرار به عنوان سلاح، رهبران به مدت طولانی به اسرار به منظور حفاظت متکی می باشند و این وابستگی به محرمانگی به مالکیت معنوی شرکت گسترش می یابد. محرمانگی به جای آنکه با اطلاعات بالقوه سودمند از طریق درخواست حق ثبت اختراع رقبایی را فراهم آورد، اغلب به عنوان دوره مناسبتر حفاظت نگریسته شده است. (آنتون و یائو, ۲۰۰۴).
بیشتر سازمان ها با پوشش تمام زمینه های کاربردی کسب و کار، از اسرار نگهداری و محافظت می‌نمایند. به عنوان مثال، وظایف تحقیق و توسعه و بازاریابی با فرمولاسیون محصولات، مشخصات محصول جدید، تاریخ عرضه محصول و اطلاعات فروش / درآمد مرتبط می باشند. مدیران سیستم های تولید و اطلاعات فرآیندهای عملیاتی را حفظ می نمایند، در حالیکه بخش منابع انسانی تلاش می کند تا اطلاعات حقوق و دستمزد را از دیده گان داخلی و خارجی محافظت نماید. از دیدگاه استراتژیک، این محرمانگی می تواند به عنوان یک منبع مهم و یک بخش سازنده برای مزیت رقابتی خدمت نماید. اهمیت چنین منبعی می تواند بسیار مهم باشد چرا که رقبا ممکن است تلاش کنند از طریق مشاهده، فریب، جمع آوری اطلاعات صنعتی و سرقت، از جمله استخدام کارمندان آگاه و وارد سایر شرکتها، اسرار را تصاحب کنند.
در پس زمینه ی مزیت رقابتی، پژوهش کمی وجود دارد که به دنبال درک اسرار تجاری به عنوان موضوع جداگانه تحقیق باشد. در یکی از معدود مطالعات مشابه، همفیل (۲۰۰۴) پیشنهاد نمود که اسرار تجاری می تواند بر تفاوت بین موفقیت اقتصادی و شکست شرکت تأثیر بگذارد. با این حال، اگر اسرار می تواند چنین تاثیر اقتصادی بزرگی داشته باشد، باید تعجب کرد که چرا اسرار به طور مداوم از کی اف سی، کوکاکولا، WD-40 و مک دونالد بازگو می شود. آیا حجم تلاش های محرمانه شامل سازمان هایی است که به طور روزانه در جامعه ما فعالیت می کنند؟ این شرکتها چه کسانی هستند و اسرار آنها چیست؟ مهم این است که قصد استراتژیک برای نگهداری چنین دارایی های نامشهود چیست؟
در این پژوهش، یک رویکرد تاریخنگاری را برای ضبط و تدوین یک پایگاه اطلاعاتی جامع از اسرار متعدد تجاری شرکت گنجانده ایم. ما در اینجا در مورد هدف استراتژیک در پشت بسیاری از تلاش های محرمانه توضیح می دهیم که برای محافظت از مالکیت معنوی که شامل دارایی های استراتژیک یک شرکت می باشد، استفاده می شود.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi