هلینا خورسند

نام مترجم

هلینا خورسند

نمونه متن انگلیسی 1:


Using Building Information Modeling (BIM) System to Optimize Energy Consumption in Buildings by Determination of Building Orientation Problem Statement One of the main indexes of building projects is occurrence of many changes in all phases of construction. These changes may be from studying phase to designing phase in all projects (Aksamija and Mallasi, 2010). The main reason for this matter can be found in the execution of various decisions in various phases of project by different people due to the fact that each decision has a role in project execution.

ترجمه متن انگلیسی 1:


بکارگیری سیستم مدلسازی اطلاعات ساختمان به منظور بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمانها با تعیین جهت گیری ساختمان
بیان مسئله
یکی از شاخص های اصلی پروژه های ساخت و ساز، وقوع تغییرات فراوان در تمامی مراحل ساخت و ساز می باشد. این تغییرات ممکن است از فاز مطالعات گرفته تا فاز طراحی در هر پروژه ای وجود داشته باشد (Aksamija and Mallasi, 2010). دلیل اصلی این موضوع را می¬توان در فرایند اعمال تصميمات گوناگون در مراحل مختلف پروژه توسط افراد متفاوت که هر یک نقشی را در اجرای پروژه بر عهده دارند، جستجو کرد.

نمونه متن انگلیسی 2:


The Comparison among Firefly Algorithm (FA), Particles Swarm Optimization Algorithm (PSOA), Artificial Fish Swarm Algorithm (AFSA), and Bat Algorithm (BA) using Compute Unified Device Architecture (CUDA)
Abstract
Evolutionary algorithms try to calculate the best solutions for the difficult problems that are mostly proposed in optimization problems framework by inspiration from the existed processes in nature and evolutionary principles. Evolutionary algorithms calculate the optimum solution by iterative processes and searching in near-to-solution problem space. Finding the optimized solution faces with dullness and more convergence probability to local optimizations by increasing dimensions and sophistication of target function of optimization problems while one of our goals is finding the optimum solutions with high precision and accuracy.

ترجمه متن انگلیسی 2:


مقایسه شتاب الگوریتم‌های کرم شب تاب، ذرات، ماهی و خفاش با استفاده از چارچوب کودا
چكيده
الگوریتم های تکاملی به کمک الهام از فرآیندهای موجود در طبیعت و اصول تکاملی سعی می نمایند که بهترین راه‌حل‌های مسائل سخت و دشوار را که غالبا در چارچوب مسائل بهینه سازی مطرح می باشد را محاسبه نمایند. الگوریتمهای تکاملی با فرآیندهای تکراری و جستجو در فضای مسئله راه‌حل‌های نزدیک به راه حل بهینه را محاسبه مینمایند. با افزایش ابعاد و پیچیدگی تابع هدف مسائل بهینه سازی یافتن راه‌حل‌های بهینه با کندی و احتمال همگرایی بیشتر به بهینه های محلی مواجه میشود، که یکی از اهداف ما دستیابی به راه حل‌‌های بهینه با دقت و سرعت بالا است.

نمونه متن انگلیسی 3:


The Effectiveness of Philosophy Education Program for children on Critical Thinking and its Components in Girl Students
Abstract
The purpose of the present research is to review the effectiveness of philosophy education program for children on critical thinking and its components in elementary fourth-grader girl students. This was a semi-experimental study with designing pretest and posttest and the control group with following-up phase. This statistical population consists of elementary fourth-grader girl students in Arak, district 2. The sample of this research consists of 50 students that were selected by convenience sampling method and divided to two control and test groups. Shabani (1999) critical thinking questionnaire was used for data collection. The results of covariance analysis showed that execution of the philosophy education program for children improves critical thinking, recognition ability, analogizing, and judgement in children (P

ترجمه متن انگلیسی 3:


اثربخشی برنامه آموزش فلسفه برای کودکان بر تفکر انتقادی و مؤلفه های آن در دانش آموزان دختر
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برنامه آموزش فلسفه برای کودکان بر تفکر انتقادی و مولفه های آن در دانش-آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی بود. روش پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه و مرحله پی گیری بود. جامعه آماری را دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی ناحیه 2 اراک تشکیل داده است. نمونه پژوهش شامل 50 دانش آموز که به صورت در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه به صورت تصادفی جایگزین شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه تفکر انتقادی شعبانی (1378) استفاده شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که اجرای برنامه آموزش فلسفه برای کودکان باعث تقویت تفکر انتقادی و مهارت های تشخیص، قیاس کردن و قضاوت در دانش آموزان می شود (05/0>p). ضمناً اثربخشی برنامه آموزش فلسفه برای کودکان در آزمون پی گیری ماندگار بود.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi