احسان غلامي
نام مترجم |
احسان غلامي |
Strategic management scholars have long emphasised the importance of innovation for a firm’s competitive advantage and performance. However, our current state of knowledge about the strategic management of innovation is characterised by conflicting theoretical predictions, persisting knowledge gaps and theoretical inconsistencies. Adopting a ‘systematic’ approach to review the literature, we combine different quantitative methods – co-word analysis, cluster analysis, and frequency analysis – to review 342 articles on the strategic management of innovation published in seven journals from 1992 to 2010
محققان مدیریت استراتژیک از دیرباز بر اهمیت نوآوری برای مزیت و عملکرد رقابتی یک شرکت تاکید کرده اند. با این حال، وضعیت فعلی دانش ما در مورد مدیریت استراتژیک نوآوری با پیش بینی های نظری متناقض، تداوم شکاف های دانش و ناسازگاریهای نظری مشخص میشود. ما با اتخاذ یک رویکرد "سیستماتیک" برای بررسی مقالات، روشهای کمی مختلف - تحلیل مشترک - تحلیل خوشه ای و تحلیل فراوانی - را ترکیب میکنیم تا ۳۴۲ مقاله در مورد مدیریت استراتژیک نوآوری منتشر شده در هفت مجله از ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۰ را بررسی کنیم.
Combining the two definitions, we suggest that the strategic management of innovation is concerned with using appropriate strategic management techniques and measures such that the impact of the firm’s innovation activities for firm growth and performance is maximized. A number of arguments speak for the theoretical and practical relevance of producing a review on the strategic management of innovation.
با ترکیب این دو تعریف، پیشنهاد میکنیم که مدیریت استراتژیک نوآوری مربوط به استفاده از تکنیک ها و معیار های مدیریت استراتژیک مناسب است به طوری که تاثیر فعالیت های نوآوری شرکت برای رشد و عملکرد شرکت به حداکثر می رسد. تعدادی از استدلال ها در مورد ارتباط نظری و عملی ایجاد بازبینی در مدیریت استراتژیک نوآوری صحبت میکنند.
We undertake a systematic, quantitative review, consistent with recent suggestions that the methodological rigour of reviews of the management literature should be strengthened (e.g., Denyer and Neely 2004; Thorpe et al. 2005; Tranfield et al. 2003). Our choice to review the innovation literature from a strategic management perspective entails two selection decisions: First, we limit our review to double-blind reviewed journal articles published in this field’s top-tier journals as described further below.
ما یک بازبینی سیستماتیک، کمی، مطابق با پیشنهاد ها اخیر را متقبل میشویم زیرا دقت روششناختی بازنگری های تاریخچه مدیریت باید تقویت شود. انتخاب ما برای بررسی ادبیات نوآوری از یک دیدگاه مدیریت استراتژیک شامل دو تصمیم انتخاب است: اول، ما بررسی خود را به مقالات ژورنال بازبینیشده منتشر شده در مجلات رده بالای این زمینه، همانطور که در ادامه توضیح داده شد، محدود میکنیم.