یگانه درکی
نام مترجم |
یگانه درکی |
While innovations generated by international supply channel relationships, as opposed to individual partners, are playing an increasingly important role in the success of all international supply chain partnerships, research on how international supply chain relationships cultivate the process of such innovation generation, particularly for contracting suppliers firms, remains scant. This study explores how supplier joint learning capability can play a role in developing both incremental and radical innovations. The empirical test, which used a sample of 204 Taiwanese executives in electronic suppliers, supports most of the hypotheses in the study. The results demonstrate that different strategic orientations can drive various types of innovation through different paths by the mediating effect of joint learning capability. Specifically, we find that long-term orientation influences only incremental innovation, whereas radical innovation is driven by electronic integration and proactive customer orientation by joint learning. Furthermore, environmental uncertainties such as technological uncertainty and demand uncertainty are found to be moderating the impacts of joint learning capability on radical innovations. Some implications of the results are discussed at the end.
در حالی که نوآوریهای ایجاد شده توسط روابط کانالهای تامین بینالمللی، در مقایسه با شرکای فردی، نقش بسیار مهمی را در موفقیت همه شرکای زنجیره تامین بینالمللی ایفا میکنند؛ شمار پژوهشها در مورد چگونگی روابط زنجیره تامین در فرآیند خلق چنین نوآوری، به ویژه، برای بنگاههای تامینکننده قراردادی، بسیار نادر است. این مطالعه به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه توانایی یادگیری مشترک تامینکننده میتواند در توسعه هر دو نوآوری افزایشی و نوآوری رادیکال نقش ایفا کند. آزمون تجربی که بر روی نمونه ای از 204 مدیر بخش تامینکنندگان الکترونیکی تایوانی انجام شد، بیشتر فرضیههای پژوهش را تائید میکند. نتایج نشان داد که جهتگيريهاي استراتژيک متفاوت ميتواند انواع مختلف نوآوري را از روشهاي مختلفي در حضور اثر تعدیلکننده یادگیری مشترک، سبب شود. به طور خاصی، مشخص شد که جهتگیری بلندمدت تنها بر نوآوری افزایشی تاثیرگذار میباشد، در حالی که نوآوری رادیکال، از یکپارچگی الکترونیکی و جهتگیری پیشگیرانه مشتری ، از یادگیری مشترک متاثر هستند. علاوه بر این، عدم اطمینانهای زیست محیطی مانند عدم اطمینان فنی و عدم اطمینان تقاضا به داشتن نقش تعدیلکننده اثرات توانایی یادگیری مشترک بر نوآوریهای رادیکال شناخته شدهاند. برخی از محدودیتهای نتایج در پایان مورد بحث قرار داده شده است.
Innovation is considered the key to the success of firms in the competitive business environment. Recently, innovation outsourcing has become a megatrend and has helped many companies such as IBM, Hewlett Packard, and Dell reduce their R&D budgets while relying on their external contracting suppliers to take more responsibility for design and product development (Azadegan & Dooley, 2010). Most of these contract manufacturers, particularly in the electronics industry, are located in Asia-pacific countries such as Taiwan, China and Thailand (Dou, 2013). This trend is transforming external suppliers and international supply chain relationships into an increasingly important source of innovation generation.
نوآوری کلیدی برای موفقیت شرکتها در محیط کسب و کار رقابتی محسوب میشود. به تازگی، برونسپاری نوآوری به یک موضوع مهم مديريتي تبدیل شده است و به بسیاری از شرکت هایی مانند IBM، Hewlett Packard و Dell کمک کرده است تا هزینههای تحقیق و توسعه خود را کاهش دهند، در حالی که با تکیه بر قراردادی خارجی، مسئولیت بیشتری را به سبب طراحی و توسعه محصول به تامینکنندگان خود واگذار ميکنند (آزادگان و دوولی، 2010). این روند ،تامینکنندگان خارجی و روابط بین زنجیره تامیني را به منبع بسيار مهمياز خلق نوآوری تبديل کرده است.
In line with research conducted by Jean, Sinkovics, Cavusgil (2010), this study defines electronic integration as the extent to which a supplier relies on interorganizational information systems and technology to conduct certain supply chain activities with its key customers. Electronic integration spans a wide range of interfirm channel activities from loose transaction activities to tightly coupled enterprise resource planning (ERP) connections, which facilitates collaborate demand planning and fulfillment (Frohlich, 2002; Wang et al., 2006; Wang & Wei, 2007). Electronic integration is an interorgainzational type of technology orientation for the firms.
در پژوهش جين و همکاران (2010) يکپارچهسازي الکترونیکی به معناي گسترهاي تعريف شده است که در آن تامینکننده به منظور انجام فعالیتهای زنجیره ای خاص با مشتریان کلیدی خود به سیستمهای اطلاعاتی و فناوری بین سازمانی، متکی ميباشد. يکپارچهسازي الکترونیکی گستره ي وسيعي از فعالیتهای کانال بین شرکتي را از فعالیتهای معامله گران تا قراردادهاي مرتبط با برنامهریزی منابع سازمانی (ERP) را در بردارد که برنامهریزی و اجرای تقاضای مشترک را تسهیل میکند (فروهليچ، 2002؛ وانگ و همکاران، 2006؛ وانگ و وي، 2007). يکپارچهسازي الکترونیکی یک نوع جهتگرایی فناوری بین سازمانی برای شرکتها است.