مریم روشنی

نام مترجم

مریم روشنی

نمونه متن انگلیسی 1:

A Recommender-System for Telecommunications Network Management Actions
Abstract - Research and products in telecoms network management have long been focused on the automation of processes to keep complex managed networks in an operational state, while being profitable to operate for the network operator. Due to the ever increasing scale and complexity of the problem domain, coupled with specific constraints (legal, regulatory, technological change), a fully automated management approach is virtually impossible. It remains the responsibility of human Network Operations Centre (NOC) operators to oversee and manage the running of the network, where their main task is to respond to huge numbers of messages, errors, warnings and faults constantly flowing from the managed network. In the past, network operators either employed expert systems or became very dependent on expert knowledge of their operational staff. Considering the current explosion in size and complexity of managed telecoms network, it is widely understood and accepted that current manual and semi- automated approaches cannot scale. In this paper we investigate the applicability of recommender systems as an approach to assist NOC operators to correctly respond to indications of incidents in the network they are actively managing.

ترجمه متن انگلیسی 1:

یک سیستم توصیه ای برای اقدامات سیستم مدیریت ارتباطات راه دور
چکیده : تحقیقات و تولیدات در زمینه ی مدیریت شبکه ی مخابرات از مدت ها پیش بر روی اتوماسیون فرایند ها به منظور نگه داشتن شبکه های مدیریت شده ی پیچیده در حالت عملیاتی تمرکز کرده اند، این در حالی است که این کار برای اپراتور شبکه سودمند است. با توجه به مقیاس در حال رشد و پیچیدگی دامنه ی مشکل به همراه محدودیت های خاص ( قانون تغییر فنی ) یک رویکرد مدیریت اتوماتیک کامل به صورت مجازی غیر ممکن است. مسئولیت اپراتور های مرکز عملیات شبکه ی انسانی (NOC ) نظارت و مدیریت اجرای شبکه است ، به گونه ای که وظیفه ی اصلی آن ها پاسخ به خیل عظیم پیغام های خطا، اخطار ها و خطاهای مداوم ناشی از شبکه ی مدیریت شده می باشد. در گذشته، اپراتور های شبکه، سیستم های خبره را بکار گرفته یا به دانش تخصصی کارکنان عملیاتی آن ها وابسته بودند. با در نظر گرفتن رشد سریع فعلی در اندازه و پیچیدگی شبکه های مخابراتی مدیریت شده، به صورت گسترده ، درک و پذیرفته شده است که روش های دستی و نیمه اتوماتیک فعلی نمی توانند مقیاس باشند. در این مقاله، ما به بررسی سیستم توصیه ای به عنوان یک روش برای کمک به اپراتور های NOC ، برای دادن پاسخ صحیح به نشانه های حوادث در شبکه ای که آنان به صورت فعال آن را مدیریت می کنند، می پردازیم.

نمونه متن انگلیسی 2:

DistBlockNet: A Distributed Blockchains-Based Secure SDN Architecture for IoT Networks
The rapid increase in the number and diversity of smart devices connected to the Internet has raised the issues of flexibility, efficiency, availability, security, and scalability within the current IoT network. These issues are caused by key mechanisms being distributed to the IoT network on a large scale, which is why a distributed secure SDN architecture for IoT using the blockchain technique (DistBlockNet) is proposed in this research. It follows the principles required for designing a secure, scalable, and efficient network architecture. The DistBlockNet model of IoT architecture combines the advantages of two emerging technologies: SDN and blockchains technology. In a verifiable manner, blockchains allow us to have a distributed peer-to-peer network where non-confident members can interact with each other without a trusted intermediary. A new scheme for updating a flow rule table using a blockchains technique is proposed to securely verify a version of the flow rule table, validate the flow rule table, and download the latest flow rules table for the IoT forwarding devices. In our proposed architecture, security must automatically adapt to the threat landscape, without administrator needs to review and apply thousands of recommendations and opinions manually. We have evaluated the performance of our proposed model architecture and compared it to the existing model with respect to various metrics. The results of our evaluation show that DistBlockNet is capable of detecting attacks in the IoT network in real time with low performance overheads and satisfying the design principles required for the future IoT network

ترجمه متن انگلیسی 2:

DistBlockNet: یک معماری SDN امن مبتنی بر Blockchains توزیع شده برای شبکه های IoT
چکیده: افزایش سریع در تعداد و تنوع دستگاه های هوشمند متصل شده به اینترنت، مسائل انعطاف پذیری، بازدهی، قابلیت دسترسی، و مقیاس پذیری در داخل شبکه ی IoT جاری را برجسته ساخته است. این مسائل که ناشی از مکانیزم های کلیدی هستند، در شبکه های IoT مقیاس بزرگ، توزیع شده اند، این که چرا یک معماری SDN امن توزیع شده برای lot از تکنیک blockchain (DistBlockNet) استفاده می کند، در این مقاله ارائه شده است. این تکنیک از اصول مورد نیاز برای طراحی یک معماری شبکه ی امن، مقیاس پذیر، کارآمد پیروی می کند. مدل DistBlockNet ی معماری lot مزیت های هر دو تکنولوژی های در حال ظهور را با یکدیگر ترکیب می کند: تکنولوژی SDN و blockchains . blockchains، به شیوه ای قابل تصدیق، اجازه ی داشتن شبکه ی نظیر به نظیر ( peer-to-peer ) توزیع شده را می دهد، به صورتی که اعضایی که از اطمینان کافی نسبت به یکدیگر برخوردار نیستند، می توانند بدون واسطه ی مورد اطمینان، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. یک طرح جدید برای به روز رسانی یک جدول قاعده ی جریان با استفاده از یک تکنیک blockchains برای تصدیق مطمئن یک نسخه از جدول قاعده ی جریان، تایید جدول قاعده ی جریان و دانلود اخرین جدول قاعده ی جریان است که بر ای دستگاه های ارسال lot پیشنهاد شده است. در معماری پیشنهادی ما، امنیت بایستی بدون اینکه مدیر نیازی به مرور و اعمال هزاران دستور و نظر به صورت دستی داشته باشد، به صورت اتوماتیک با چشم انداز تهدید تطابق یابد. ما با توجه به معیار های مختلف، عملکرد معماری مدل پیشنهادی خود را ارزیابی کرده و آن را با مدل موجود مقایسه کرده ایم. نتایج ارزیابی ما نشان می دهند که DistBlockNet قابلیت تشخیص حملات در شبکه ی lot به صورت بلادرنگ با سربار هایی با کارایی پایین را داشته و رعایت اصول طراحی برای شبکه ی lot آتی مورد نیاز است.

نمونه متن انگلیسی 3:

In football, the best quarterbacks are always ready to pivot to a new strategy to keep their opponents guessing. Even at the line of scrimmage, they can call out on the spot changes to improve their team's chances of winning. The best marketers take a similar approach with their paid, owned, and earned media strategy. Today, flexibility is key and knowing your audience is more important than ever, running against so many new and emerging cost effective options. Traditional approaches simply aren't bringing the same returns. Especially, if you're not tied to a broader branding effort. So if this is the case, what strategies do work in today's marketing climate? First, we'll look at General Electric's Unimpossible Missions campaign. In 2016, GE released a series of videos that challenged the wisdom of common sayings. In one video, GE engineers proved that a snowball does really have a chance in hell. In another, they showed audiences how to capture lightning in a bottle. A third example illustrates that you can in fact, fight fire with fire. These short YouTube videos were accompanied by empowering brand messages, like we love doing things that supposedly can't be done, or imagine all of the other impossible things that we can do. To produce these projects, GE marketers not only had to come up with a fun concept, but also enlist the knowledge and talents of their engineers.

ترجمه متن انگلیسی 3:

در فوتبال، بهترین بازیکنان خط حمله همیشه آماده هستند تا برای حدس حرکت بعدی رقیبانشون به یک استراتژی جدید تغییر جهت بدن. حتی در خط بازی، اون ها میتونن برای افزایش شانس برنده شدن تیمشون، برای تغییر موقعیت همدیگه با صدای بلند با همدیگه صحبت کنن. بازار یاب های برتر از روش مشابهی برای پرداخت، مالکیت و رسانه بدست آمده استفاده میکنن. امروزه، انعطاف پذیری بسیار مهمه و اهمیت شناخت مخاطبتون مهمتر از قبل شده و در جهت مخالف بسیاری از گزینه های در حال ظهور و مقرون به صرفه جدید در حال حرکته. روش های سنتی به سادگی خروجی مشابهی ارایه نمیکنن. بخصوص اگر شما تلاش های گسترده ای برای برند سازی انجام نداده باشین. بنابراین اگر چنین شرایطی پیش بیاد، چه نوع استراتژی در وضعیت بازاریابی امروزی به کار گرفته بشه. در ابتدا ، ما نگاهی به کمپین ماموریت های غیرقابل اجرایی ژنرال الکتریک داریم. در سال ٢۰۱۶، GE سری ویدیو هایی رو پخش کرد که دانش موجود پشت سخنان رایج رو به چالش کشید. در یکی از ویدیو ها، مهندسان GE ثابت کردن که یک گلوله برفی واقعا در جهنم شانس داره. در ویدیو بعدی ، اون ها چگونگی حبس رعد و برق در یک بطری رو به مخاطبانشون نشون دادن. سومین ویدیو نشون داد که در حقیقت جنگ بین دو شعله آتش با همدیگه رو نشون داد. این ویدیو های کوتاه، پیام های برند رو قدرتمند تر میساختن چرا که ما عاشق انجام دادن کار هایی هستیم که به نظر غیر ممکن میان یا انجام کار های غیر ممکن رو تنها تصور میکنیم. برای تولید چنین پروژه هایی، بازاریابان GE نه تنها باید یک مفهوم سرگرم کننده مطرح میشدن ; بلکه همچنین باید از دانش و استعداد مهندسان خودشون بهره میبردن.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi