وحید تاجیک

نام مترجم

وحید تاجیک

نمونه متن انگلیسی 1:

Increasing pressure to reduce costs has recently forced marketing executives to reconsider the goals, structure, and effectiveness of their marketing arms. However, because of a lack of accountability, a loss of visibility, and dissatisfaction with marketing measurement systems the main problem identified by marketers is often the imperfect understanding of causal mechanisms (Sidhu & Robert, 2008). As the accounting audit is a tool for evaluating a company's accounting practice, the marketing audit (MA) can evaluate the appropriateness of marketing practices, ensuring that they comply with established marketing strategies and plans, and that they are effective. As an optimum method for analyzing, evaluating, and enhancing marketing practices (Kotler, 1999), the MA has not yet reached a high level of methodological sophistication (Pimenta da Gama, 2011). Furthermore, because of the lack of clarity with which they are applied, the MA is considered by different marketing managers as merely a profusion of checklists and a distraction from the creative process that is at the heart of marketing practices (Mylonakis, 2003). We believe that the benefits of implementing the MA rely on the marketing managers' perceptions of its ability to influence business performance (Clark, Abela, & Ambler, 2006). Therefore, whether and how MAs contribute strategic value to an organization should be analyzed.

ترجمه متن انگلیسی 1:

اخیرا، فشار روزافزون برای کاهش هزینه ها، مدیران بازاریابی را وادار کرده است تا در اهداف، ساختار، و تاثیر تجهیزات بازاریابی آنها تجدید نظر کنند. بهرحال، بخاطر یک فقدان مسئولیت، یک عدم بینش کافی، و نارضایتی با سیستمهای سنجش بازاریابی، مشکل اصلی که توسط بازاریابان تشخیص داده شده است، اغلب درک ناقص از مکانیزمهای سببی می باشد (سیدو و رابرت، 2008). همانطور که ممیزی حسابداری، یک ابزاری برای ارزیابی شیوه حسابداری یک شرکت می باشد، ممیزی بازاریابی (MA) می تواند تناسب اقدامات بازاریابی را ارزیابی کند، با این اطمینان که آنها با استراتژیها و برنامه های بازاریابی موجود سازگار هستند و اینکه آنها تاثیرگذار می باشند. به عنوان یک روش بهینه برای آنالیز، ارزیابی و تقویت اقدامات بازاریابی (کاتلر 1999)، MA هنوز به یک سطح بالایی از کمال روش شناسی دست نیافته است (پیمِنتا دا گاما، 2011). علاوه بر این، بخاطر شفاف نبودن با مواردی که اعمال شده اند، MA توسط مدیران بازاریابی مختلف، صرفا به عنوان یک فراوانی از چک لیستها و یک سردرگمی از فرآیند سازنده که در قلب اقدامات بازاریابی قرار دارد، در نظر گرفته شده اند. (مایلوناکیس، 2003). ما معتقدیم که مزایای پیاده سازی MA، به درک مدیران بازاریابی از توانایی آن برای تاثیر روی عملکرد کسب و کار بستگی دارد (کلارک، آبِلا و اَمبلر، 2006). بنابراین، آیا و چطور MA ها در ارزش استراتژیک برای یک سازمان موثر می باشند، باید مورد تجزیه و تحلیل واقع شود.

نمونه متن انگلیسی 2:

Changes to the audit environment have led to suggested changes to the regulatory framework for evaluating auditors’ judgments including the introduction of an Audit Judgment Rule (AJR), whereby courts and inspectors will not second-guess auditors’ reasoned judgments provided they are made in good faith and in a rigorous manner. We examine the potential effect of the AJR on the skepticism of Audit Committee Members (ACMs) in terms of the extent to which they ask probing questions to external auditors, CFOs and Heads of Internal Audit concerning an accounting estimate. This level of professional skepticism is a critical element of the duties of an ACM in the oversight of the financial reporting and auditing processes, especially for complex and future orientated accounting estimates. Because an AJR would likely encourage adoption of innovative audit procedures, we further examine the effect of these procedures, as compared to standard procedures, on ACMs’ skepticism given an AJR. Our findings show that an AJR increases ACMs’ perceived accountability in ensuring the reasonableness of the financial statements, and that a movement towards more innovative audit procedures under an AJR framework increases ACMs’ perceived overall comfort regarding the treatment of the accounting estimate. On average, these factors do not affect the overall level of ACMs’ skepticism in terms of the number of questions asked or the extent to which the questions are probing. However, these results differ depending on the demographic background of the ACM participants.

ترجمه متن انگلیسی 2:

تغییرات در محیط حسابرسی منجر به تغییرات پیشنهادی در چارچوب قانونی برای ارزیابی قضاوتهای حسابرسان از جمله معرفی یک قضاوت حسابرسی (AJR) شده است، که بموجب آن دادگاه ها و بازرسان، قضاوتهای منطقی حسابرسان را کنترل نخواهند کرد بشرطیکه قضاوتها با خلوص نیت و در یک حالت موشکافانه صورت گرفته باشد. در این مقاله، اثر بالقوه ی قضاوت حسابرسی را روی شک و تردید اعضای کمیته حسابرسی (ACM ها) بررسی می کنیم به این صورت که آنها سوالات کاوشگرانه ای از حسابرسان خارجی، مدیر عاملان اجرایی و رییسان حسابرسی داخلی مرتبط با برآورد حسابداری می پرسند. این سطح از شک و تردید حرفه ای، یک عنصر مهمی از وظایف یک عضو کمیته حسابرسی در نظارت گزارش مالی و فرآیندهای حسابرسی، مخصوصا برای برآوردهای حسابداری پیچیده و آینده گرا می باشد. از آنجا که هدف قضاوت حسابرسی، ترغیب برای اتخاذ روشهای حسابرسی می باشد، در ادامه اثر این روشها بررسی و همچنین روی شک و تردیدهای اعضای کمیته حسابرسی با یک قضاوت حسابرسی مفروض، با روشهای استاندارد مقایسه شده است. یافته های ما نشان می دهند که یک قضاوت حسابرسی، توانایی حسابداری دریافت شده توسط اعضای کمیته حسابرسی را برای کسب اطمینان از معقول بودن صورتهای مالی افزایش می یابد، و اینکه یک حرکت به سمت روشهای حسابرسی با نوآوری بیشتر تحت یک چارچوب قضاوت حسابرسی، آسایش کلی دریافت شده توسط اعضای کمیته حسابرسی را با توجه به رفتار برآورد حسابداری افزایش می دهد. بطور میانگین، این عوامل از نظر تعداد سوالات پرسیده شده یا سطح کاوش گری سوالات، روی سطح کلی شک و تردید اعضای کمیته حسابرسی تاثیر ندارد. در هر صورت، این نتایج به دلیل پیشینه جمعیتی شرکت کنندگان عضو کمیته حسابرسی با هم تفاوت دارد.

نمونه متن انگلیسی 3:

Reversible computing was started when the basis of thermodynamics of information processing was shown that conventional irreversible circuits unavoidably generate heat because of losses of information during the computation [1]. The different physical phenomena can be exploited to construct reversible circuits avoiding the energy losses. One of the most attractive architecture requirements is to build energy lossless small and fast quantum computers. Most of the gates used in digital design are not reversible for example NAND, OR and EXOR gates.

ترجمه متن انگلیسی 3:

محاسبات برگشت پذیر از زمانی شروع شد که مبانی ترمودینامیک پردازش اطلاعات نشان داد مدارهای برگشت ناپذیر به دلیل از دست دادن اطلاعات در حین محاسبه، بصورت اجتناب ناپذیری گرما تولید می کنند. پدیده فیزیکی متفاوتی می تواند برای ساخت مدارهای برگشت پذیر بدون اتلاف انرژی مورد بهره برداری واقع شود. یکی از جذابترین لازمه های معماری، ساختن کامپیوترهای کوانتومی سریع و کوچک بدون اتلاف انرژی می باشد. بیشتر گیت های استفاده شده در طراحی دیجیتالی برگشت پذیر نیستند برای مثال گیتهای NAND، OR و EXOR.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi