پریسا یادکوری

نام مترجم

پریسا یادکوری

نمونه متن انگلیسی 1:

Chapter 2
A Simple Class of GAs
Once upon a time a fire broke out in a hotel, where just then a scientific
conference was held. It was night and all guests were sound
asleep. As it happened, the conference was attended by researchers
from a variety of disciplines. The first to be awakened by the smoke
was a mathematician. His first reaction was to run immediately to
the bathroom, where, seeing that there was still water running from
the tap, he exclaimed: “There is a solution!”. At the same time, however,
the physicist went to see the fire, took a good look and went back
to his room to get an amount of water, which would be just sufficient
to extinguish the fire. The electronic engineer was not so choosy
and started to throw buckets and buckets of water on the fire. Finally,
when the biologist awoke, he said to himself: “The fittest will survive”
and went back to sleep.

ترجمه متن انگلیسی 1:

فصل 2
کلاس ساده ای از GAها

روزی آتش سوزی ای در هتل اتفاق افتاد درست در جایی که یک کنفرانس علمی برگزار شده بود.شب بود و همه مهمانان خواب آلود به نظر میرسیدند. کنفرانسی که برگزار شده بود توسط محققانی از رشته های مختلف برگزار شده بود. اولین کسی که از وجود دود باخبر شد یک ریاضیدان بود.اولین واکنش او این بود که به سمت سرویس های بهداشتی فرار کرد که متوجه شد که هنوز آب از شیر سر میرود.گفت:هنوز راه حلی وجود دارد.همان لحظه فیزیکدانان برای دیدن آتش آمدند,او نگاهی انداخت و به اتاق خودش بازگشت تا مقداری آب بیاورد.مقدار کافی که برای خاموش کردن آتش اکتفا کند.مهندس الکترونیک خیلی انتخابگر نبود و شروع به پرتاب سطلها و سطلهای پرآبی به سمت آتش کرد.نهایتا وقتی که بیولوژیست بیدار شد با خودش فکر کرد:"بهترین راه باقی خواهد ماند."و دوباره به خواب رفت.

نمونه متن انگلیسی 2:

Reliable Autonomic Distributed Object Store (RADOS) is the foundation of the
Ceph storage cluster. Everything in Ceph is stored in the form of objects, and the
RADOS object store is responsible for storing these objects, irrespective of their data
type. The RADOS layer makes sure that data always remains in a consistent state
and is reliable. For data consistency, it performs data replication, failure detection,
and recovery, as well as data migration and rebalancing across cluster nodes.
As soon as your application issues a write operation to your Ceph cluster, data gets
stored in Ceph Object Storage Device (OSD) in the form of objects. This is the only
component of a Ceph cluster where actual user data is stored and the same data is
retrieved when a client issues a read operation. Usually, one OSD daemon is tied to
one physical disk of your cluster. So, in general, the total number of physical disks in
your Ceph cluster is the number of OSD daemons working underneath to store user
data to each physical disk.
Ceph monitors (MONs) track the health of the entire cluster by keeping a map of
the cluster state, which includes OSD, MON, PG, and CRUSH maps. All the cluster
nodes report to monitor nodes and share information about every change in their
state. A monitor maintains a separate map of information for each component. The
monitor does not store actual data; this is the job of OSD.

ترجمه متن انگلیسی 2:

ذخیره سازی معتبر موقت اشیای توزیع شده (RADOS) : پایه و اساس ذخیره سازی Ceph است. همه چیز در Ceph به صورت اشیاء ذخیره می شود و ذخیره اشیا Rados مسئول ذخیره سازی این اشیاء است؛ صرف نظر از نوع داده ها. لایهRADOS اطمینان حاصل می کند که داده ها همیشه در حالت سازگار و ثابت باقی می مانند و قابل اعتماد هستند. این لایه تطابق داده ها، تکرار داده ها، تشخیص شکست و بازیابی داده ها، و همچنین انتقال و تعادل دوباره بین گره ها (nodeها) ی کلاستر انجام را انجام می دهد.
به محض این که برنامه شما عملیات نوشتن را به کلاستر Ceph تان می رساند، داده در Object storage Device (OSD)(سیستم ذخیره سازی شی) به شکل اشیاء ذخیره می شوند. این تنها جزء یک کلاستر Ceph است که در آن داده های واقعی کاربر ذخیره شده است و هنگامی که کاربر عملیات خواندن را اجرا می کند، این داده ها بازیابی می شوند. معمولاً، یک دیمون OSD به یک کلاستر دیسک فیزیکی وابسته است. بنابراین، به طور کلی، تعداد کل دیسک های فیزیکی در کلاستر Ceph به اندازه تعداد دیمون های OSD است که برای ذخیره داده های کاربر بر روی هر دیسک فیزیکی، در لایه زیرین، کار می کنند.

مانیتورهای Ceph ( MON ها)
مانیتورهای Ceph، سلامت کل کلاستر را با نگه داشتن نقشه ای از وضعیت کلاستر که شامل نقشه های OSD،MON، PG و CRUSH نظارت می کند. تمام گره ها (NODE) های کلاستر گزارشی برای مانیتور( نظارت بر) گره ها و به اشتراک گذاردن اطلاعات درباره هر تغییری در وضعیتشان ارائه می دهند. مانیتور، نقشه ای جداگانه برای هر جزء فراهم می کند. مانیتور، داده واقعی را ذخیره نمی کند؛ این کار، وظیفه OSD است.
کتابخانه liberados راهی مناسب برای دستیابی به RADOS، با استفاده از زبان های برنامه نویسی PHP، Ruby، Java، Python، C و C++ است. این کتابخانه، رابطی محلی را برای کلاستر ذخیره سازی Ceph، RADOS و همچنین پایگاه دیگری برای سایر سرویس ها مانند RBD، RGW ارائه می کند و نیز رابط کاربری POSIX را برای CephFS فراهم می کند. API liberados دسترسی مستقیم به RADOS را پشتیبانی می کند و شما را قادر می سازد تا رابط کاربری شخصی خود را در کلاستر ذخیره سازی Ceph ایجاد کنید.

نمونه متن انگلیسی 3:

INTRODUCTION

In 2011, the UK’s Financial Reporting Council (FRC), the independent regulator responsible for promoting high quality corporate governance and reporting, indicated its intentions to take action with regard to the client–auditor relationship in a report titled ‘Effective company stewardship: next steps’ (FRC, 2011). The report stressed that some auditor–client relationships ‘have lasted for over half a century and that necessarily calls into question the nature of the relationship and the degree of institutional (if not personal) familiarity that has developed’ (FRC, 2011, p. 20). The report highlighted that similar concerns have also been expressed by the European Commission – those concerns being based on institutional familiarity (FRC, 2011, p. 20). Further, the FRC pointed out the lack of competition and auditor choice in the audit market and its concentrated structure as an issue calling for intervention. For instance, the Big 4 audit firms audit 99 of the FTSE 100 companies and receive 99 per cent of all audit fees paid by all FTSE 350 companies, and switching rates from one audit firm to another are low, on average 4 per cent for listed companies and 2 per cent for FTSE 100 companies (Oxera Consulting, 2006). The House of Lords Economic Affairs Committee and the European Commission has expressed similar concerns with regard to the audit market structure, with the latter planning for regulatory intervention to restructure the market (FRC, 2011).

ترجمه متن انگلیسی 3:

معرفی
در سال 2011، شورای گزارش مالی انگلستان(FRC)، مسئول و ناظر بر گزارش عملکرد مالی شرکت های با کیفیت بالا، منظور خود را مبنی بر انجام اقدامات مربوط به رابطه مشتری-حسابرس در گزارشی تحت عنوان "مدیریت موثر شرکت: مراحل بعدی (FRC، 2011ارائه کرد). این گزارش بر این امر تاکید داشت که برخی از روابط حسابرسان و مشتریان بیش از نیم قرن طول کشید و لزوما مطیع ماهیت رابطه و درجه آشنایی نهادهای دولتی (اگر نه شخصی) است که توسعه یافته است (FRC، 2011، p. 20) این گزارش نشان داد که نگرانی های مشابه نیز توسط کمیسیون اروپا بیان شده است - این نگرانی ها بر اساس آگاهی سازمانی است (FRC، 2011، ص ). علاوه بر این، FRC با اشاره به عدم رقابت و انتخاب حسابرس در بازار ممیزی و ساختار متمرکز آن به عنوان یک مسئله، خواستار مداخله بود. به عنوان مثال، 4شرکت حسابرسی بزرگ ممیزی 99 سهم از شرکت های FTSE 100 را دریافت می کنند و 99 درصد از هزینه های ممیزی را که توسط همه شرکت های FTSE 350 پرداخت می شود، دریافت می کنند و تغییر نرخ از یک شرکت حسابرسی به دیگری کم است، به طور متوسط 4 درصد برای لیست شرکت ها و 2 درصد برای شرکت های مشاور،، 2006.کمیته امور اقتصادی امور مجلس نمایندگان و کمیسیون اروپا نگرانی های مشابهی در رابطه با ساختار بازار حسابرسی با طرح دوم برای مداخله ی نظارتی برای بازسازی بازار(FRC،2011)بیان کرده است. در سال 2011،کنسول گزارش مالی انگلستان(FRC)، به همین ترتیب، از طریق اصلاح قانون UK Corporate Governance Code(کدگذاری شرکت های انگلستان)، در آوریل 2012، FRC (2012b) سند مشاوره ای را برای نظر عمومی منتشر کرد که در آن تست های ممیزی پیشنهاد شده بود که بخشی از قانون حاکمیت شرکتی انگلستان باشد و در اکتبر 2012 یک مقررات جدید 350 شرکت FTSEنیاز به یک قرارداد یا توضیح مبنی بر اینکه قرارداد ممیزی خود را حداقل یک بار در هر 10 سال یکبار بازپرداخت کند یا توضیح دهد که عدم رعایت آن به چه دلیل بوده است. FRC بیان کرد که "تفتیش ممیزی یک راه موثر است که شرکت ها می توانند بررسی کنند که آیا آنها بهترین حسابرس را در دسترس دارند" (FRC، 2013، ص 1). به طور کلی، هدف آن افزایش اعتماد عمومی به حرفه حسابرسی و افزایش رقابت در بازار می باشد.
معرفی
در سال 2011، شورای گزارش مالی انگلستان(FRC)، مسئول و ناظر بر گزارش عملکرد مالی شرکت های با کیفیت بالا، منظور خود را مبنی بر انجام اقدامات مربوط به رابطه مشتری-حسابرس در گزارشی تحت عنوان "مدیریت موثر شرکت: مراحل بعدی (FRC، 2011ارائه کرد). این گزارش بر این امر تاکید داشت که برخی از روابط حسابرسان و مشتریان بیش از نیم قرن طول کشید و لزوما مطیع ماهیت رابطه و درجه آشنایی نهادهای دولتی (اگر نه شخصی) است که توسعه یافته است (FRC، 2011، p. 20) این گزارش نشان داد که نگرانی های مشابه نیز توسط کمیسیون اروپا بیان شده است - این نگرانی ها بر اساس آگاهی سازمانی است (FRC، 2011، ص ). علاوه بر این، FRC با اشاره به عدم رقابت و انتخاب حسابرس در بازار ممیزی و ساختار متمرکز آن به عنوان یک مسئله، خواستار مداخله بود. به عنوان مثال، 4شرکت حسابرسی بزرگ ممیزی 99 سهم از شرکت های FTSE 100 را دریافت می کنند و 99 درصد از هزینه های ممیزی را که توسط همه شرکت های FTSE 350 پرداخت می شود، دریافت می کنند و تغییر نرخ از یک شرکت حسابرسی به دیگری کم است، به طور متوسط 4 درصد برای لیست شرکت ها و 2 درصد برای شرکت های مشاور،، 2006.کمیته امور اقتصادی امور مجلس نمایندگان و کمیسیون اروپا نگرانی های مشابهی در رابطه با ساختار بازار حسابرسی با طرح دوم برای مداخله ی نظارتی برای بازسازی بازار(FRC،2011)بیان کرده است. در سال 2011،کنسول گزارش مالی انگلستان(FRC)، به همین ترتیب، از طریق اصلاح قانون UK Corporate Governance Code(کدگذاری شرکت های انگلستان)، در آوریل 2012، FRC (2012b) سند مشاوره ای را برای نظر عمومی منتشر کرد که در آن تست های ممیزی پیشنهاد شده بود که بخشی از قانون حاکمیت شرکتی انگلستان باشد و در اکتبر 2012 یک مقررات جدید 350 شرکت FTSEنیاز به یک قرارداد یا توضیح مبنی بر اینکه قرارداد ممیزی خود را حداقل یک بار در هر 10 سال یکبار بازپرداخت کند یا توضیح دهد که عدم رعایت آن به چه دلیل بوده است. FRC بیان کرد که "تفتیش ممیزی یک راه موثر است که شرکت ها می توانند بررسی کنند که آیا آنها بهترین حسابرس را در دسترس دارند" (FRC، 2013، ص 1). به طور کلی، هدف آن افزایش اعتماد عمومی به حرفه حسابرسی و افزایش رقابت در بازار می باشد.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi