مدیریت استراتژیک چیست؟

شاید تابحال شما هم فکر میکنید آیا اصلا وجود یک بخش مدیریتی با عنوان مدیریت استراتژیک در سازمانها، چه فوایدی میتواند برای آنها داشته باشد؟ کاربرد مدیریت استراتژیک در سازمانها چیست؟

بگذارید سوال را اینگونه مطرح کنیم: آیا یک سازمان به مدیریت استراتژیک نیاز دارد؟ وجود آن چه فوایدی برای سازمان خواهد داشت؟

امروزه ارزش این نوع از مدیریت برای هیچ شخصی در هیچ حیطه ای پوشیده نیست. حتی در زمینه ی سیایت خارجی نیز باید این نوع مدیریت وجود داشته باشد. در کشور ما نیز ایران، در وزارت امور خارجه بخشی تحت عنوان راهبرد استراتژیک وزارت امور خارجه وجود دارد. این موضوع کاملا نشان از این دارد که مسئولین کشور ما نیز کاملا واقف به این موضوع هستند که بدون داشتن بخش استراتژیک نمی توان در هیچ عرصه ای به پیروزی دست یافت.

در واقع این نوع از شاخه مدیریت به آنالیز کامل مسائل مهم و برجسته و اساسی یک سازمان یا ارگان می پردازد. در حقیقت ابتدا ماموریت سازمان، چشم انداز توسعه و …، دارایی ها و توانایی های شرکت و در نهایت سیاستهای شرکت برای نیل به اهداف و چشم اندازها می پردازد.

فرض کنید شما میخواهید امروز ماهیگیری کنید! حال نیازهای خود را برآورده میکنید و بعد از اینکه به دارایی هایتان نگاه میکنید، میبینید بعنوان مثال شما قلابی که دارید طول 2 متر هست. در نتیجه بعد از آنالیز میفهمید به هیچ عنوان نمیتوانید در دریای خلیج فارس ماهی صید کنید و باید برای گرفتن ماهی حتما به دریای مازندران برید. این مثال ساده کاملا گویای مدیریت استراتژیک هست. اگر مدیریت استراتژیک نداشتید باید چندین ماه در دریای خلیج فارس معطل میشدید و در نهایت هم به هدفتان نمی رسیدید! پس وجود این شاخه از مدیریت به شدت می تواند مسیر نیل به هدف تمامی سازمانها و شرکتها را هموار کند.

در کشور ما نیز دانشجویان زیادی به این شاخه از علم مدیریت علاقه دارند و برای نوآوری و پژوهش نیاز دارند تا مقالات علمی این شاخه از مدیریت را مطالعه کنند.

ما نیز با هدف کمک به دانشجویان مقالات جدید این رشته را گردآوری و ترجمه کردیم تا بتوانیم قدمی هر چند کوچک در رشد این شاخه از علم مدیریت داشته باشیم.

در زیر می توانید جدیدترین مقالات انگلیسی ترجمه شده تخصصی توسط تیم فرداپیپر را مطالعه کنید. مقالات انگلیسی pdf به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته اند.

مقالات مدیریت استراتژیک

مقالات جدید همگی از ژورنالهای معتبر مثل الزویر می باشند و دارای بالاترین رفرنس ها در بین سایر مقالات هستند. مطالعه ی آنها برای همه ی افرادی که تمایل دارند در علم مدیریت استراتژیک، نظریه ای داشته و یا ایده و در یک کلام حرفی برای گفتن داشته باشند ضروری است.

 

 

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi